Avatar billede foo85 Novice
17. juli 2006 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne password beskyttelse

Hej eksperter.

Jeg har en IIS server stående, men efter jeg installerede mySQL vil den konsekvent have password for jeg må komme ind og se mine filer jeg arbejder på...

Det L*** vil jeg bare ha væk, der skal ikke være skyggen af et password, men jeg kan ikke finde noget nogen steder.

Kunne nogen fortælle hvordan jeg får det skidt væk så det rent faktisk kan svare sig for mig at have en server stående.

På Forhånd tak

MvH
Avatar billede leif Seniormester
17. juli 2006 - 23:17 #1
Når du arbejder med hvilke filer anmoder den om password til ?
Avatar billede foo85 Novice
18. juli 2006 - 07:46 #2
det er alle filre jeg forsøger adgang til. bl. a. phpMyAdmin

For en ordens skyld skulle jeg måske lige nævne at det er IIS 5.1 på XP prof.
Avatar billede random69 Nybegynder
24. juli 2006 - 17:19 #3
Får du et lille "popup" vindue hvor du skal angive brugernavn og password?
Hvis ja skal du ind i acess permission, og der give tilladelse til anonyme brugere eller IIS brugere. Kender ikke så meget til IIS under XP prof, men kan ikke forstille mig at der er forsekl mellem det om IIS på windows 2003 server hvad permissions angår
Avatar billede foo85 Novice
31. juli 2006 - 15:46 #4
Ja jeg får sådan et vindue frem - og jeg ved heller ikke om der er forskel på XP prof og 2003 hvad angår IIS, men jeg tror det ikke...

I access permissions er der sat mærke i Anonemous Acces permitted (eller hvad den nu hedder) og jeg har prøvet at sætte en bruger ind som jeg ved eksisterer på min maskine, samt jeg har prøvet at oprette en helt ny bruger til det ene formål - alt uden held...

MvH
Avatar billede random69 Nybegynder
31. juli 2006 - 16:19 #5
Hmm.. har du måske en bruger der hedder et eller andet med IUSR_dinmaskinesnavn.
Prøv at checke følgende.(hvis du har det i iis til XP)
Gå på IISen og højreklick på webbet du skal arbejde med, tryk egenskaber, tryk directory security. Tryk øverste knap "authentication methods and Access control"
Check om der er et flueben i enable anonymous access og hvilken bruger der står som "use this user ..blahblahblah" Det skulle gerne være IUSR_dinmaskienavn.
Hvis den ikke er der så prøv at kigge på dine users om den er oprettet (under computermanagemnt kan du finde user management). Hvis den ikke er oprettet opret en der hedder sådan og giv den minimum permissions. Hvis den er oprettet prøv at se i IIS om du kan tilføje brugeren under enable anonymous access.
Avatar billede foo85 Novice
31. juli 2006 - 19:56 #6
Det var da lige det der gjorde det random69 - syntes ellers jeg havde prøvet at gøre det, men det var åbenbart ikke rigtig...

Point på vej til dig :)
Avatar billede random69 Nybegynder
31. juli 2006 - 21:23 #7
Tak.. :) Fint at det hjalp.