Avatar billede razorblade Nybegynder
17. juli 2006 - 13:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl meddelelser

Hejsa.

Jeg har et problem med min php.ini må det være.
Når jeg sidder og scripter, og ved uheld kommer til at lave en fejl, så er resultatet blot en blank side - ingen fejl meddelelse.

F.eks. hvis jeg prøver at frem provokere en fejl, med en database connection string hvor password er forkert, så bliver siden bare blank og ingen fejl meddelelse om at den ikke kan connecte til databasen fremgår.

Dette er et meget uheldigt problem - håber i kan hjælpe mig med det. Vil gerne kunne se diverse fejl meddelelser.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. juli 2006 - 14:15 #1
kig i php.ini efter error_reporting og display_errors
Avatar billede razorblade Nybegynder
17. juli 2006 - 14:21 #2
Ja, det var de første jeg tjekkede.
De står til følgende.

error_reporting  =  E_ALL
display_errors = On

Og det er jo godt nok??
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. juli 2006 - 14:35 #3
Ja det burde det.

Jeg går udfra at du afvikler dine php scripts via webserver.
Prøv at genstart webserveren, og se om du ikke får fejlmelddelserne frem bagefter.
Avatar billede razorblade Nybegynder
17. juli 2006 - 15:10 #4
Jeg har prøvet at genstarte serveren, dette hjalp ingenting desværre.
Jeg er selv helt blank for ideer, så alle forslag er velkommen.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. juli 2006 - 15:18 #5
På hvilken platform afvikler du PHP?
Hvad fortæller en phpinfo() om din php.ini's beliggenhed?
Avatar billede razorblade Nybegynder
17. juli 2006 - 15:20 #6
Jeg afvikler PHP på win XP Pro via IIS.
Min php.ini fil ligger i samme bibliotek som hele PHP mappen. Ikke i windows system mappen :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. juli 2006 - 15:23 #7
Hvad fortæller phpinfo() dig?
Avatar billede razorblade Nybegynder
17. juli 2006 - 15:25 #8
Configuration File (php.ini) Path: C:\PHP\php.ini
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. juli 2006 - 15:27 #9
Så skulle der ikke være nogen tvivl om at den læser fra den fil, du retter i.

Hvad står der så fra phpinfo() ud for display_errors?
Avatar billede razorblade Nybegynder
17. juli 2006 - 15:49 #10
Aha, jeg har fået løst problemet.
Problemet lå i at der af en eller anden grund nederst i php.ini lå endnu en display_errors som var sat til no. Hvad den lavede der har jeg ingen idé om, men det var tydeligt at den var blevet tilføjet manuelt.

Beklager, men tak for hjælpen :)
Avatar billede razorblade Nybegynder
17. juli 2006 - 15:50 #11
Smid et svar min ven...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. juli 2006 - 16:35 #12
Svar