Avatar billede lun Nybegynder
16. juli 2006 - 09:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan afslører man snyd på webside?

Jeg kender en side der får uforholdsmæssigt mange hits i forhold til dens indhold. Der er ikke pop-up på siden, og ingen tydelige link eller bannere til fx fastfreeway eller andre lignende. Hvordan undersøger jeg om der er snyd med i spillet? Giver fast freeway et bestemt besøgsmønster hen over døgnet?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
30. august 2006 - 14:14 #1
Hvad er adressen til siden?
Måske man kan finde nogle logfiler eller lignende på den.
Avatar billede lun Nybegynder
24. september 2006 - 20:06 #2
Jeg vil helst ikke ud med adressen. Men kan man ikke skrive en kommando i browseren, og så se hele fil/mappestrukturen på webstedet? vh
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
24. september 2006 - 20:26 #3
Det kan man normalt kun, hvis sikkerheden på hjemmesiden ikke er sat rigtigt op. Så det er nok ikke så sandsynligt.
Avatar billede lun Nybegynder
24. september 2006 - 20:42 #4
hmmm, man kan på min, men jeg har heller ikke noget at skjule.

Hvordan gør man så?
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
25. september 2006 - 07:50 #5
Enten kan man prøve at gætte sig til diverse sider med f.eks. log, logs, stat, stats eller også kan man prøve at kigge hjemmesidens kode meget grundigt igennem for at se om man kan finde nogle referencer til logning.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. oktober 2006 - 07:02 #6
Har du fundet noget brugbart?
Avatar billede lun Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:11 #7
Nej, jeg kan ikke finde ud af sådan noget. men jeg lukker spm, du må meget gerne få pointene for dine forslag, hvis du lægger et svar
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:43 #8
Det første er ellers meget simpelt. Hvis det f.eks. er domænet abcdef.dk, så kunne man f.eks. prøve med adresserne:
http://stats.abcdef.dk/
http://abcdef.dk/stats/
http://www.abcdef.dk/stats/
osv.
Avatar billede lun Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:12 #9
ok, det vil jeg lige prøve. tak for hjælpen.