Avatar billede mr-s Nybegynder
15. juli 2006 - 16:27 Der er 3 kommentarer

Mit skrivebord er væk.

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.
Når jeg snarter min computer op med Windows XP kommer log ind skærmen frem som den plajer. Men når jeg logger på hvilken som helst bruger så sker det her. Computeren indlæser min personlige indstillinger ind, det gør den i ca. 1 minut.(normalt tager det ca. 10 sek.)Når den så kommer ind er der kun mit baggrunds billede og ikke andent værken ikoner, værktøjslinger eller noget kun mit baggrunds billede. Jeg kan ikke højreklikke og komme ind i skærm indstillinger. Hvis jeg vil vidre bliver jeg nød til at trykke Control-Alt-Delete. så kommer windows jobliste frem og der kan jeg så sige start nyt job også vælge det program jeg vil starte. I Windows jobliste under fanen processer plajer der normalt at køre en proses der hedder: Explorer.exe den er væk. kan det have noget med det at gøre? hvad skal jeg gøre for at få mit skrivebord tilbage? Jeg vil virkelig gerne høre fra jer..

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede munki Nybegynder
15. juli 2006 - 17:17 #1
Den eneste løsning, er en reinstall. Explorer.exe er Windows' filhåndteringsprogram.
Avatar billede hcma Novice
15. juli 2006 - 19:10 #2
en reinstall er en lidt drastisk løsning.
prøv først dette:
1:  sfc scanning  http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
2:  Repair  http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4  (altså Repair og IKKE install)

hvis nr. 1 virker, skipper du bare nr. 2

derefter kører du en fuld scanning for spyware og vira
Spyware:  f.eks. AdAware (gratis)  http://www.lavasoft.de/software/adaware/
Antivirus:  kør en onlinescanning med f.eks. Panda: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede munki Nybegynder
21. juli 2006 - 20:41 #3
Hehe , ja -hvis du syntes det er besværet værd :)

Sådanne fejl ville jeg under alle omstændigheder altid rette ved en reinstall, og hvad fanden, en reinstall tager en times tid så kører alt igen :) (Selvfølgelig hvis man har backup, drivere, og div. installationer klar)