Avatar billede madd Nybegynder
15. juli 2006 - 10:44 Der er 2 kommentarer

Dankort - gem oplysninger og gentag betalinger

Hejsa,

Jeg har set at flere sites tilbyder at gemme Dankort-informationer, så man slipper for at indtaste dem hver gang man skal gennemføre et køb - f.eks. dba.dk.

Der er også sider som automatisk trækker et beløb fra Dankortet hver måned - f.eks. TV2 Sputnik.

Hvordan er reglerne omkring opbevaring af dankort-informationer? Og hvordan fungerer reglerne omkring automatisk trækning af beløb fra Dankort?
Avatar billede dogg Nybegynder
15. juli 2006 - 10:55 #1
Du har ved nogle betalingsserverløsninger mulighed for at tilbyde dine kunder abonnement, dvs. fast beløb trukket hver måned. Dette kan du fx gøre hos www.epay.dk
Avatar billede dogg Nybegynder
15. juli 2006 - 10:56 #2
beløbet behøver faktisk ikke være fast, men det kræver under alle omstændigheder særskilt godkendelse fra PBS af tilbyde abonnementsbetalinger