Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
15. juli 2006 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke tømme papirkurv i win xp

Hej eksperter.

Jeg har et irriterende problem. Jeg har købt en macbook og bruger windows xp pro på den. Jeg slettede nogle printerarkiver fra OS X partitionen (som jeg har adgang til fra windows partitionen med programmet MacDrive 6) og nu kan jeg ikke tømme papirkurven i windows. Ikonet viser at papirkurven er fuld men når jeg åbner den er der ingen emner at se. Hvis jeg beder den om at tømme papirkurven spørger den om jeg vil slette de 11 emner og hvis jeg siger ja bliver den ved og ved med at "tømme" men uden der sker noget - hvis ikke operationen får windows til at fryse. Hvordan tvinger jeg windows til at tømme papirkurven?

Vh,
Martin
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2006 - 10:41 #1
Har du Norton Antivirus installeret?
Hvis du har, kan det måske hjælpe at afinstallere den, tømme papirkurv og derefter installere Norton igen.
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
15. juli 2006 - 10:51 #2
jeg har ikke Norton men bruger Avast! ... Tror du det vil hjælpe med den på samme måde?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2006 - 10:58 #3
Det ved jeg desvæær ikke, har bare læst om lignende problemer løst ved at afinstallere Norton.

Men prøv da bare at afinstallere Avast, der sker jo ikke noget ved det.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2006 - 11:01 #4
Jeg har absolut ingen kendskab til en macbook, men er det muligt at starte den i fejlsikret tilstand? Hvis det er muligt, så prøv om du kan tømme papirkurven derfra.
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
15. juli 2006 - 11:38 #5
Det virkede ikke at afinstallere avast... Jeg har lige startet i fejlsikret tilstand og der var den bare tom. Når jeg nu er tilbage har jeg stadig de 11 "skjulte" emner i papirkurven...

Jeg har lige afinstalleret programmet der gør jeg kan læse mac-partitionen. Når jeg gør det er papirkurven tom. Så slog jeg den fra så den ikke skulle gemme noget i papirkurven overhovedet, men da jeg installerede MacDrive igen har jeg stadig samme fejl... Hvor ligger papirkurvens informationer, de må ligge på macpartitionen et sted, så hvis jeg kan finde dem og slette dem fra os x kan det være mit problem er løst..?
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2006 - 21:19 #6
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
16. juli 2006 - 17:20 #7
Tak kenp. beskrivelsen du linkede til gjorde jeg kunne tømme papirkurven. Skriv et svar og få points
Avatar billede kenp Novice
16. juli 2006 - 17:53 #8
Det var heldigt :) har været ude for det flere gange det er derfor jeg har lavet den lille guide, der er også en anden men der skal man i registry for at fixe det, og det kunne have været nødvendig hvis den guide ikke havde virket.