Avatar billede mat03and05 Nybegynder
14. juli 2006 - 10:39 Der er 8 kommentarer

Installation af MS-DOS driver i Windows XP

Jeg vil gerne vide, hvordan man installere en DOS-baseret driver/util på en Windows XP maskine ?

Link til driver/util:
http://www.samsung.com/support/productsupport/download/Model_Select2.aspx?type=Hard+Disk+Drive&subtype=SpinPoint+M40+Series&model=HM060II&fileType=SW&LSSI=%2Finclude%2FSSI%2Fus%5Fleft%2FLMenu%5FHardDiskDrive%5FSpinPointM40Series%2Esec&RSSI=%2Finclude%2FSSI%2Fus%5Fright%2FRMenu%5FHardDiskDrive%2Esec

Filen hedder: HM060II HUTIL (ver.2.0)

Håber hjælpen er på vej !

Mvh Morten
14. juli 2006 - 10:43 #1
... hvad skal den bruges til ?
Avatar billede mat03and05 Nybegynder
14. juli 2006 - 10:45 #2
Det er driver/util til min harddisk - tror jeg ;-)
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
14. juli 2006 - 10:48 #3
Nogle programmer kan, men i dette tilfælde vil jeg mene du skal smide den på en boot diskette og så afvikle programmet der fra.

Selve filen du henter er en pakket fil, så den skal lige pakkes ud først.
Avatar billede mat03and05 Nybegynder
14. juli 2006 - 10:52 #4
jeg har en bærbar uden floppy-drev - hvad så ?
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
14. juli 2006 - 10:56 #5
Enten låner du et usb diskettedrev eller også kan du prøve at lave en boot cd med dos.. du kan finde lidt hjælp til det her:

http://www.nu2.nu/bootcd/
http://www.bootdisk.com/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. juli 2006 - 15:22 #6
Hent www.ultimatebootcd.com, der ligger Hutil fra samsung også på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. juli 2006 - 15:25 #7
Kommer lige med mere info. Ultimatebootcd har en række gode test tools og mange af dem kræver at windows ikke køre (HUTIL er ikke nogen undtagelse) derfor er de på deres egen boot cd. Et helt igennem genialt tool.
Avatar billede mat03and05 Nybegynder
17. juli 2006 - 07:45 #8
Tak james t dk ! Det vil jeg prøve - Mvh Morten