Avatar billede chicco Nybegynder
12. juli 2006 - 22:42 Der er 5 kommentarer

Kan ikke få Samsung harddisk til at virke

Jeg har fra en forhandler købt en computer med denne harddisk i:

Samsung SP 200 GB SP2014N 7200 RPM ATA 8MB

Jeg har prøvet flere gang at installere windows, men den har endnu ikke ville finde disken.

Jeg kigger så efter på harddisken og kan se at der bare sidder en 7-pins kabel til. Ligesom den man bruger til SATA.

Spørgsmålet er så: Skal der ikke også et strømstik til? og hvis hvilket stik skal man så bruge? Der er kun forholdsvis små stik på selve disken. ikke noget der umiddelbart passer med et Y-kabel med SATA strømstik..
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. juli 2006 - 22:50 #1
Du skal både have satakabel og strømkapel på disken.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. juli 2006 - 22:53 #2
Avatar billede chicco Nybegynder
12. juli 2006 - 23:00 #3
ok.. Men umiddelbart passer det brede SATA strømstik ikke..
Avatar billede jimdaggerthuggert Nybegynder
13. juli 2006 - 00:31 #4
Jeg synes næsten ikke det kan gå galt :-)
Hvis ikke det er det gode gamle 4 pin molex stik, så må der kunne sidde et sata strømstik.
Du vender den ikke bare forkert eller noget?
Har du evt. mulighed for at tage et billede af bagsiden af disken?
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. juli 2006 - 08:00 #5
Strøm/hd kabler til sata skal vendes rigtigt, de kan kun monteres på een måde, der sidder et lille hak i den ene sid, det skal passe med hakket på HD.