Avatar billede mickeyz Nybegynder
12. juli 2006 - 21:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En tændt computer, der alligevel ikke er tændt.

Er der nogen der kan svare på dette.

Lige pluseligt kan min computer ikke starte. Når jeg trykker på ON knappen, begynder blæseren at kører, lyset der indikere at den er tændt, er tændt... også sker der ikke mere... Den "tænker" (arbejder) ikke og hvis man så prøver at restarte computeren eller slukke den, vil den heller ikke dét. Den eneste måde at slukke den, er at slukke for afbryderen bag på computeren. Har prøvet at flytte hardisken over til en anden computer og der virker den fint, har samtidigt lige scannet den for diverse viruser, spam, ad-aware osv...

Men det gør det samme hele tiden. hjælp
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. juli 2006 - 21:20 #1
99% sikkert et defekt bundkort eller strømforsyning.
Avatar billede zynzz Praktikant
12. juli 2006 - 21:27 #2
Tror det samme som hmortensen, da du slet ikke kan starte, og da kun den ene blæser virker, tror jeg det er psu`en, men tjek lige om du kan køre dine diske ud/i.

Men det kan også lyde som et defekt bundkort...
Avatar billede mickeyz Nybegynder
12. juli 2006 - 21:32 #3
man kan ikke køre diske ind og ud...
Avatar billede mickeyz Nybegynder
12. juli 2006 - 21:34 #4
Hvordan finder jeg ud af om det er bundkortet eller strømforsyningen, der er gået.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. juli 2006 - 21:36 #5
Prøv med en anden strømforsyning (brug ikke strømforsyningen i anden maskine, da den muligvis er defekt, og kan brænde det andet bundkort af).
Avatar billede miqe Nybegynder
12. juli 2006 - 21:41 #6
Er det en PC, der er købt færdig eller har du selv sat den sammen?
Vis det er en færdig-PC burde PC-højtaleren komme med nogle bib, vis det vel at mærke er motherboardet den er gal med. De fleste motherboards har nogle selvanalysefunktioner, der melder eventuelle fejl, ved hjælp af nogle bib under opstarten.
På de fleste PC'er idag er power-dioden også forbundet via motherboardet.
For mig at se, problemet sagtens være at et enkelt af outputtene fra PSU'en er røget sig en tur.

Prøv at sætte en nogenlunde tilsvarnede strømforsyning i (evt. fra den anden computer du testede harddisken i).
Avatar billede mickeyz Nybegynder
12. november 2006 - 17:22 #7
har udskiftet bundkortet og strømforsyningen, men stadig uden held, da harddisken ikke tager imod de nye ting, så den skal lige formateres. pyh sikke et arbejde...