Avatar billede freeload Nybegynder
12. juli 2006 - 12:10 Der er 6 kommentarer

Macro security level, kan ikke ændres.

Har office 2003, på en xp maskine.
Hvor det ikke kan lad sig gøre at ændre Macro security level.
Så snart man ændre den fra medium til low. Så ændre den sig selv tilbage til medium igen.

Nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 12:40 #1
Er det en arbejdscomputer konfigureret af dit arbejde? det kunne godt være en mulighed i hvert fald.

/1
Avatar billede freeload Nybegynder
12. juli 2006 - 12:51 #2
Det en computer som er installer med et image, med office pakken på.
Men om mulighed for at ret i macro er slået fra, har jeg ikke set at man kan slå fra & til.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 13:31 #3
Jeg ved ikke nok om admin indstillinger for makrosikkerhed, men sidder selv på en computer hvor en restriction forhindrer mig i at sætte sikkereheden til lav.
Avatar billede freeload Nybegynder
12. juli 2006 - 13:48 #4
"restriction" ?

Altså jeg tænker lidt hen af, de har fjenet mulighed. Under installation til office.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 14:02 #5
Det jeg mener er, at der på min computer er lavet en 'sikkerheds' funktion der skifter tilbage til højere makrosikkerhed (eller helt undlader at gemme indstillingen)..

Jeg ved ikke, hvad dit problem stammer fra, og har ikke så meget viden på det område - der er sikkert mange forskellige forklaringer..
Avatar billede bak Seniormester
13. juli 2006 - 00:09 #6
Har samme problem på arbejde.
Ikke muligt at ændre i indstillingerne for admin under installation af office2003 har bestemt at må man ikke.
Du kan ændre det i registreringsdatabasen eller signere dine egne makroer, så de kan køre uden at ændre noget.
I stifinderen under Programmer / office /office11 finder du programmet SelfCert.exe og med det opretter du din egen signatur, som du kan bruge til at signere dine makroer med.

Registreringdatabase:
Find HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\office\11.0\excel\security  og sæt Level til 1 (laveste sikkerhed)