Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2006 - 12:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af webshop-brugervenlighed

Hej Eksperter!

Jeg har de sidste mange måneder arbejdet på at udviklet et webshop-system.

Jeg er nu ved at være så langt at jeg godt kunne tænke mig lidt hjælp til at få vurderet brugervenligheden af det der er lavet indtil videre.

Siden kan findes på nedenstående adresse og det jeg godt kunne tænke mig at få feedback på, er selve layout-opbygningen og så bestillingsflowet - (bestilling kan gennemføres med denne bruger: mail: jeg@elskermad.dk, password: 1234 - eller i er velkommen til også at prøve at oprette en ny bruger (jo også en del af bestillingsflowet) - jeg sletter oprettede brugere igen bagefter)

www.demo.gratiswebshop.dk

Point bliver fordelt ligeligt mellem brugere jeg mener er kommet med konstruktiv kritik :)

På forhånd rigtig mange tak for jeres hjælp...!
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2006 - 12:35 #1
Skal iøvrigt lige gøre opmærksom på at det der er på webshoppen iøjeblikket blot er "fyldstof" - Så ikke mulighed for at købe produkterne ;o)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. juli 2006 - 12:45 #2
har godt nok ikke noget med brugervenligheden at gøre.. men jeg har altså lige bestilt -2 squash til -322 kr... du sender dem bare ikke? :)

Og deri hvor man skriver antal.. syntes godt nok det felt er lige lovligt stort
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. juli 2006 - 12:46 #3
Hvis en bruger der skal oprettes ikke skriver korrekt kommer der en fejl der hedder: SYSTEMFEJL: ... er måske lidt voldsomt
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2006 - 12:51 #4
Hej mcgoat, tak for dine inputs indtil videre...

Ja, den med at man kan smide minus antal i kurven er jo ikke helt god ;o) Den må jeg lige få kigget på! (heldigt jeg nåede at skrive 11/07-2006 12:35:54 hehe)

Ja det kan godt ske det er lidt drastisk, kan godt ske jeg skal nedprioritere den fejlmeddelse...
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2006 - 12:56 #5
Det skulle ikke være muligt at bestille minus antal længere og har ændret teksten fra SYSTEMFEJL til Der opstod en fejl...

:)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. juli 2006 - 13:52 #6
ellers er der ikke rigtig noget.. lige bortset fra dit banner... er alt for stort i forhold til hvad der er i det, og det ser heller ikke alt for pro ud :) Du skal nok have lavet et billede der istedet for bare at have skrevet noget tekst
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2006 - 14:00 #7
det er også blot fyldstof - systemet er et gratis webshop-alternativ så brugeren skal selv indsætte designet via en oploadet html-side :)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
11. juli 2006 - 14:06 #8
Notice: Undefined offset: 4 in /var/www/www.alvision.dk/www/websites/htmlshop.dk/kurv/tilfoj.php on line 7

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/www.alvision.dk/www/websites/htmlshop.dk/kurv/tilfoj.php:7) in /var/www/www.alvision.dk/www/websites/htmlshop.dk/funk/location.php on line 4
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
11. juli 2006 - 14:28 #9
Hvordan fik du den fejl frem bjornicle?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
11. juli 2006 - 14:38 #10
jeg proevede at laegge en vare i kurven
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. juli 2006 - 13:03 #11
færdig? :)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 11:57 #12
Rigtig fin opstilling, meget overskuelig!

Pæne farver og dæmpet "styling" af siden, det giver et prof look og får siden til at se mere troværdig ud.

Eneste kritik punkt jeg umiddelbart har er indkøbskurven når man har lagt noget i den. Den ligger ovenpå produktsiden, og det syntes jeg personligt ser lidt forvirrende ud - ikke ret meget, men jeg ville selv have brugt den "infoboks" til at liste indholdet af indkøbskurven eller noget i stil en kasse, der blot beskriver at der nu er X-antal varer i kurven, og så link til at se kurven.