Avatar billede mikester Nybegynder
10. juli 2006 - 20:04 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Meget billedstøj på Canon Ixus 50

Hej.

Netop hjemvendt fra ferie. Mange af de billeder jeg har taget har utrolig meget billedstøj. Nogen der ved hvad det kan skyldes? Kan det fjernes ved brug af software (uden jeg skal rejse til Prag igen).

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2006 - 20:08 #1
Kompaktcameraer støjer, alt andet lige, mere end de mindre kompagte af slagser. Isæt hvis du bruger høje ISO værdier er det slemt. (måske er dit kamera indstillet forkert og køre på 400 eller 800 ASA)

Der findes software, der kan reducerer støj. Noget af det bedste er nok Noice Ninja som jeg vil anbefale at du prøver samtidig med at du lige får en fagmand til at se om dit kamera skulle være fejlindstillet
Avatar billede perj Nybegynder
10. juli 2006 - 22:49 #2
Prøv at sammenligne disse billeder med dine.
http://www.dpreview.com/gallery/canonsd400_samples/
Avatar billede haho Nybegynder
13. juli 2006 - 21:05 #3
Hej

Prøv Neat Image, du kan finde den på http://www.neatimage.com

/haho
Avatar billede mikester Nybegynder
13. juli 2006 - 23:46 #4
jeg takker mange gange for begge svar. Resultatet af en reduktion er dog ikke overvældende, men ok.

TAK!