Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 21:27 Der er 18 kommentarer

Til eksperterne: jeg har enormt brug for assistance

Hejsa alle,
jeg har et problem som driller mig voldsomt meget.
jeg har en fast opkobling hos Cybercity som ender i router nr. 1 - router nr. 1 har kun en port ud og forwarder al trafik til denne ene port. Ip adressen (lan) for denne er lad os sige 10.0.0.1.

Jeg har denne forbundet til router nr. 2 som har wan ip nr. 10.0.0.2 og intern ip nr. 192.168.1.254.
Denne forwarder al fra port 25 og 110 til ip nr. 192.168.1.100 og al port 80 til 192.168.1.101.

Serveren med ip nr. 192...101 kører webserveren uden problems, men jeg kan ikke få sat min Argosoft op til at køre på serveren med ip 192....100.
Den kan fint sende mail ud fra maskinen, men jeg kan ikke få den til at hente min eksterne mails ned. Kan nogen forklare mig hvorledes mine opsætninger skal være (Argosoft,Routere,dns. osv.) ???
hilsen
Haspalm
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 22:45 #1
Du har vel sat din DNS op hos din udbyder således at du automatisk modtager posten. og hvilket domæne er det så kan vi da se om du har sat dns rigtigt.. og hvad med argo. hvilken udgave og hvad har du gjort.
Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 22:54 #2
domænet er nusersengel.dk.

Argo er ver. 1.8.8.7.
pt er den sat op som følgende:
DNS server er: 212.242.40.3
Auto relay er af.
Localhost tom
Local Domains er tom
ports er: smtp: 25
pop3: 110
Finger 79
Web 81
smtp off:

I min Outlook ekspress er pop3 in sat til mail.nusersengel.dk og fejler med følgende:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'Nuser', Server: 'mail.nusersengel.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Der er oprettet en konto til Nuser.
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:00 #3
jeg kan se at du har dandomain som udbyder. Men kan se at din forwardning går galt.

http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=nusersengel.dk

Du har ikke svaret på hvilken udgave af argosoft.. da de 3 udgaver ikke skal sættes ens op.

Når du forwarder porte. så skal du på router 1 forwarde ALT til WAN ip-adressen på router 2
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:02 #4
og hvis din hjemmeside køre så kan man ikke se den ;) køre det på samme fysiske maskine eller 2 maskiner?

prøv at skifte mail.nuser.... ud med ip-adressen på den server hos har din mail.
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:03 #5
aghh så lige noget... du localhost. skal du skrive dit domæne eks. mail.nuersengel.dk og i local domains skal du jo huske at oprette dit domæne og din bruger. (gætter på at det er proversionen du bruger)
Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 23:06 #6
argosoft mail server freeware..
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:09 #7
Er du begyndt at ændre i din router så det må komme igennem?
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:12 #8
Nu har jeg lige sat den op hos mig også ;)

når du har slået auto relay off så skal du sætte SMTP ON også sæt dne til at bruge brugernavn og password for pop3. Så skal du jo så lige huske også at gøre det når du sender og modtager post at den skal logge ind lige meget hvad.
Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 23:14 #9
jeg forwarder både 25 og 110... stadig intet resultat... firewall,antivirus er slået fra...
Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 23:16 #10
kan det være opsætningen af mailserveren det kniber med nu?
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:17 #11
Nej du skal have åbnet din router først.

port 110 er ikke nødvendig at forwarde m.m. at du skal hente post via en mailklient ude fra.

Hoster du noget hjemmefra som virker? hvis ja hvilke domæne. for man kommer heller ikke igennem på nusersengel.dk

For du har fået de manglede oplysninger fra mig om hvor du skulle udfylde.
Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 23:20 #12
pt er webserver slukket, det er nok derfor du ikke får noget output fra den..
Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 23:23 #13
hvad mener du med åbne min router - jeg har sat den til at forwarde pot 25 og 110 til denne maskine...
Ville det gavne at starte webserveren op?
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:26 #14
Så kan vi ihvertfald da se hvor det går galt.. for hvis den virker så burde det andet også køre.

Men har du lige trykket stop og start på mailserveren? det skal du huske at gøre når du ændre bare lidt.
Avatar billede haspalm Nybegynder
09. juli 2006 - 23:41 #15
så spiller weben... Mail nada...
Avatar billede kenp Novice
09. juli 2006 - 23:46 #16
ja det kan jeg se at den er online. Kan du ikke køre mailen på den samme server? (humm så lige at det var en linux maskine)

Men kan du ikek bare trustet mailprogrammet i firewall mv.? for enten må det være firewall eller portforwardning som går galt.

(jeg går i seng nu så jeg er først online engang i morgen)
Avatar billede kenp Novice
10. juli 2006 - 17:33 #17
har du prøvet at fifle lidt med din firewall? og tillade agsmail.exe at komme igennem mv.
Avatar billede haspalm Nybegynder
11. juli 2006 - 08:43 #18
Firewallen tillader programmet at komme igennem... - jeg havde sågar koblet den helt fra sidst jeg prøvede... - Ligeledes er antivirusen koblet fra i email regi.