Avatar billede ts_dg Nybegynder
09. juli 2006 - 15:40 Der er 13 kommentarer

Bedste SEO bureau?

Jeg er på udkig efter seo bureau til at optimere min webshop.
Men der findes mange, og hvis man ringer dem til, så siger de alle sammen, at de er de bedste. Så jeg synes det er meget svært at vælge.

Jeg er selvfølgelig interesseret i, at webshoppen bliver meget synlig i søgemaskinerne, men jeg er også interesseret i, at firmaet der skal stå for det, tænker langt ud i fremtiden, så det ikke er her og nu, man får en masse besøgende.

Det jeg gerne vil høre, er hvilket bureau kan I anbefale. Jeg har kigget på notabene, netpointers, solutions2buy, concept-i, aizee osv.

Er det nogle som har erfaringer? Og hvad forskellen på den måde de gør det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juli 2006 - 15:48 #1
Jeg laver selv dette professionelt, men kan selvfølgelig ikke anbeflae mig selv og jeg laver vist heller ikke helt det du sfterspørger. Mine anbefalinger går normalt til Notabene.net. de ved hvad de laver og anvender normnalt ikke teknikker der potentielt kan få dig i problemer. Enkelte af de andre du nævner har været ude i snavs
Avatar billede ts_dg Nybegynder
09. juli 2006 - 16:35 #2
Hvad hedder dit firma da, har du en hjemmeside med det?

Hvilke firmaer har været ude i noget snavs, og hvordan?

Hvad er forskellen på den måde de gør det?
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
09. juli 2006 - 16:47 #3
Det bedste råd jeg kan give dig, er egentlig selv at læse lidt op på det. Det er ikke vanvittigt svært, og meget af det består af den eksterne optimering (altså sider der linker der) og ikke så meget den interne (din sidestruktur - der er selvfølgelig nogle få ting der skal være på plads, men det er hurtigt at lære).

Du kan selvfølgelig hyre et firma til at gøre det for dig, men dermed ikke sagt at du ikke selv kan starte med nogle indledende knæbøjninger. Hvis du på din side vil være i stand til at bytte links med andre relaterede sider, så kan du begynde med at kontakte  andre webmastere, men hvis linkbytte ikke er noget du arbejder i burde du få din side optaget i så mange directories (web kataloger) så muligt. Start med de store som f.eks. dmoz.org (som google iøvrigt anvender). Men held og lykke :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. juli 2006 - 17:01 #4
Jeg laver mest rådgivning og undervisning. Det er min Ide at den der laver web sitet, der der ejer og brænder for det er beder til at optimerer sitet end jeg er. Problemet er at SEO ikke er en engangsforteelse, SEO er en del af det at drive et professionelt website. Hvis du sætter mig eller andre til at lave tingene, så er du afhængige af mig eller andre. Hvis du derimod sætter mig til at lærer dig hvordan du selv gør, hvad du selv skal være opmærksom på, så vil det på kort sigt måske blive lidt dyrere, men på ganske kort tid blive meget billigere og mere effektivt for dig.

Jeg kan selvfølgelig lave de praktiske der skal til, men vil meget hellere rådgive, undervise og vejlede dig i at gøre det selv
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
09. juli 2006 - 17:24 #5
Jeg er tidligere indehaver af Solutions2buy, der nu er ejet af trafikoptimering ApS, og må ikke selv lave konkurrende virksomhed. Et bud på en god SEO virksomhed kan jeg dog godt give dig. Jeg vil anbefale dig, at tage kontakt til jesper fra Trendad Marketing på:

jesper AT trendad.com.

Jesper er superdygtig og brænder for sit arbejde. Udover dette er han også en rigtig rar person at tale med.

/ Claus
Avatar billede ts_dg Nybegynder
09. juli 2006 - 22:10 #6
Tak for jeres svar.

Jeg synes det lyder interessant med at gøre det selv, men er selvfølgelig bange for, at det ikke bliver gjort godt nok, men det er bestemt noget jeg vil overveje. Kender I nogle sider, som selv har optimeret, og det er lykkes godt, prøv f.eks. at komme med et søgeord?

roscoe: Jeg har prøvet at gå ind på trendad.com, men den virker ikke. De har måske ingen hjemmeside? Jeg vil jo gerne læse lidt inden jeg forstyrer ham med en email.

Netpointers praler med at de har optimeret justeat.dk, hvis man skriver pizza i google, så ligger de nummer et. Men på selve siden, står der ikke pizza nogen steder, er det en lovlig i flg. googles regler? Eller er google ligeglad med det?

Scannet har et seo modul, hvor man selv skal skrive teksten, er der nogle som har erfaring med, om det virker?
Avatar billede goose Nybegynder
10. juli 2006 - 08:23 #7
Der er rigtig mange "smarte" genveje til søgemaskineoptimering hvor alle ikke er lige "smarte" når det kommer til stykket.

Scannets system har der været rigtig meget skriveri om på Amino (www.amino.dk), debatten for ihverksættere.

Du skriver det er en webshop du skal have optimeret, er det en shop du har lavet selv og derved har adgang til kildekoden?

Hvis det er en shop hvor du ikke har adgang til kildekoden, ja så er der ofte ikke andre veje en doorwayssider, cloacking og andre "black hat" teknikker.

Hvis du har adgang til kildekoden, ikke vil bruge skumle metoder og ikke vil gøre det selv, så forbered dig på, at det kommer til til at koste kassen.

Jeg har kunder der bruger mere end 10K i kvartalet og det er ofte prisen for at få nogle af de tunge drenge til at lave det.

/Goose
Avatar billede ts_dg Nybegynder
11. juli 2006 - 12:41 #8
Det er en scannet shop, så jeg har ikke adgang til kildekoden.
Er det normalt at bruge doorwayssider og cloacking, jeg synes bare at jeg har hørt en del om sider, som er blevet udelukket fra google pga. ufine metoder, men det er måske ikke noget, man skal være bange for? For det er jo faktisk det de skriver om på amino.dk ang. scannet...

roscoe: Jeg har prøvet at gå ind på trendad.com, men den virker ikke. De har måske ingen hjemmeside? Jeg vil jo gerne læse lidt inden jeg forstyrer ham med en email.
Avatar billede goose Nybegynder
11. juli 2006 - 14:35 #9
Hvis det er en Scannet løsning er du mere eller mindre låst på hænder og fødder.

Scannet har rigtig nok en "seo løsning" til shoppen, men der er kort fortalt tale om doorwayssider selvom de hårdnakket påstår, at de følger retningslinierne fra Google.

/Goose
Avatar billede ts_dg Nybegynder
11. juli 2006 - 14:45 #10
Er doorsways er ulovlige i flg. googles retningslinier? For det er vel også det, at alle de store bruger, såsom netpointers osv.?
Avatar billede goose Nybegynder
11. juli 2006 - 14:59 #11
For at det skal følge deres retningslinier, skal der serveres samme indhold til både robotter og alm. brugere, det sker ikke ved doorwayssider.

Om det er lovligt eller ej kan diskuteres, hvis blot man er opmærksom på evt. konsekvenser sker der jo ikke noget ved det, man bliver jo ikke retsforfulgt :o)

Netpointeres har tidligere brugt doorwayssider, men jeg har et par kunder der anvender Netpointers og der bruger de landingpages, det samme gør Notabene.

Det er heldigvis ved at gå op "for de store", som du kalder dem, at det er ved at være slut med at springe over hvor gærdet er lavest :o)

/Goose
Avatar billede ts_dg Nybegynder
11. juli 2006 - 15:16 #12
Nå ok, jeg synes dette emne er meget interessant. Hvad er landingpages?
Avatar billede goose Nybegynder
12. juli 2006 - 09:36 #13
Landingpages er sider der er optimeret til et specifikt produkt og hvorfra der så er link videre til f.eks. bestilling.

Nu ved jeg ikke hvad du sælger i din shop, men det kunne være du solgte solbriller i et specielt mærke. Så laver du en side der udelukkende beskriver denne solbrille - masser af tekst - og så et link til shoppen hvor brugeren har mulighed for at bestille.

/Goose