Avatar billede dan_n Nybegynder
08. juli 2006 - 22:13 Der er 14 kommentarer og
6 løsninger

kritik ønskes

Hey

Jeg har siddet og rodet lidt med et nyt design til en forenings hjemmeside, inden jeg forsætter vil jeg lige høre hvad "folket" syntes !

Det foreløbige forsøg kan ses her:
www.bornslippy.dk/new_design

Jeg er åben for alt kontruktiv kritik, hvad er godt ? hvad mindre godt ? Kan brugervenligheden forbedres, evt hvordan osv.
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
08. juli 2006 - 23:07 #1
hej den ser rigtigt fin ud har en gode farve , billede passer godt ind så alt ilat et fin side
mhv
torben
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. juli 2006 - 23:12 #2
Jeg plejer ikke at gå ind og vurdere andres sider, men jeg fik lige øje på en lille fejl, så den kan jeg da godt lige fortælle ;)

der hvor dit billede er - det med sne på, der er den grå linje, lige under billedet, lidt mere grov i det, end på resten af linjen...
Men hvad værre er, så ser den lidt mere forkert ud i Firefox. Der flugter den grå linje ikke hele vejen hen. Billedet ligger lidt højere end i IE, derfor kommer der en grimt hak hvis du forstår.

Jeg håber du forstår min forklaring... ;)
Avatar billede dan_n Nybegynder
08. juli 2006 - 23:35 #3
> uldumsedb

Godt med lidt positiv feedback, har du evt nogle ting jeg evt. kan forbedre ?

> amews_aj
Jeg var egentlig ikke opmærksom på at gradienten var "mere pixileret" under mit header billede, men det skal jeg da lige finde en løsning på ! Godt set :-)

mht til firefox er jeg opmærksom på problemmet, og arbejder også på en løsning, men det er nu ikke altid lige let at få layoutet til at se 100 % ens ud i alle browsere, men det er jo også godt med lidt udfordring !
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. juli 2006 - 23:40 #4
Hehe, det er jeg skam godt klar over. Til mit seneste projekt var det IE der drillede :P

Som sagt vurderer jeg sjældent andres designs, men må da sige at dit bestemt er flot ;) Det glemte jeg vist at nævne før :D
Avatar billede miqe Nybegynder
08. juli 2006 - 23:50 #5
Udemærket design.
Samme grå linie under billedet findes også i Opera.
Desuden kommer der en lyseblå streg under dit logo når man holder musen hen over i Firefox og Opera. (Samme problem).
Dette kan så vidt jeg husker afhælpes ved at sætte en property "height" i #header, #logo og #thumb i dit stylesheet (Samme højde selvfølgelig).
Du kan læse lidt om diverse bug's i forskellige browsere hér: http://positioniseverything.net/
Her kan du også læse om hvordan de afhjælpes.
(Kan dog være at du allerede kender til siden og problemet og bare var interesseret i kritik på det generelle design ;-) )
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
08. juli 2006 - 23:59 #6
hej jeg synnes at i ie se det perfekt ud og farverne passer godt sammem men som amews_aj og miqe skriver er det kun de ting i de browser
men som du selv er inde på er det svært at få til at passe  i alle browser
så jeg vil mene at du har et flot design der passer fint i farvene designet virk fint afbanceret i fothold til dine farve valg
mhv
torben
09. juli 2006 - 00:33 #7
http://www.bornslippy.dk/new%5Fdesign/skibakken.htm =>
"...mindst lårerige klubture ..."
"...Det ahr bl.a. v沥t sejltur p堫olding fjord og efterf?de grill mad ! ..." ???

http://www.bornslippy.dk/new%5Fdesign/kontakt.htm =>
info@koldingskiklub.dk - bør være "klikbar" ...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2006 - 10:00 #8
Den er da lækker at se på!
Avatar billede jps6kb Novice
09. juli 2006 - 10:21 #9
Lækkert design.

Din blå bundlinie har dog lidt problemer hvis der kan scrolles på siden.
Gælder for Skibakken og Aktiviteter.

Den blå linie ligger i bunden når siden loades, men scroller med op. Så den ligger midt i teksten.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
09. juli 2006 - 11:07 #10
Hej.

Flot side. Jeg ville dog lave den øverste blå linie lidt lavere. Og så virker fonten oppe i topmenuen en smule gnidret.
Avatar billede dan_n Nybegynder
09. juli 2006 - 20:43 #11
Takker for feedback'en

> miqe
"Desuden kommer der en lyseblå streg under dit logo når man holder musen
hen over i Firefox og Opera. (Samme problem)."

Dette er nu rettet, en a:hover {background-color} skulle lige fjernes fra header div-taget

> dr1
De mest åbenlyse stavefejl er nu rette, det blev skrevet lidt halv ren i aftes!

> jps6kb
Det har godt nok været noget bøvl, men tror jeg har fået footeren til at magge ret, as den altid er i buden

>trophymanager
Har overvejet det med højden på den blå linie, men tror nu jeg lader den være som den er, det giver bl.a. den besøgende mulighed for at forøge skriftstørrelse lidt, uden at layoutet går i smadder ! (Endnu et projekt, når tiden er til det )

Skal også lige have kigget lidt på fonten i toppen, har forsøgt med nogle andre font-face, fed og ikke fed, letter-spacing !

> Alle
Smid lige er par svar, så i kan få nogle points
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. juli 2006 - 20:55 #12
svar...
Avatar billede miqe Nybegynder
09. juli 2006 - 21:09 #13
:o)
Avatar billede jps6kb Novice
09. juli 2006 - 21:14 #14
'da-dum-tjish' :)
09. juli 2006 - 21:44 #15
Ping...

(For et lille bidrag...)

PS: Det er måske mindre smart/pænt af have mellemrumtegn (eller hvad det nu er ?) i adressen - eks:
http://www.bornslippy.dk/new%5Fdesign/aktiviteter.htm

new%5Fdesign ???
Avatar billede plazm Nybegynder
10. juli 2006 - 06:50 #16
dr1, hvis du kikkede efter i posters indlæg, ville du se at det er en underscore :)
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
10. juli 2006 - 10:15 #17
ok
Avatar billede trophymanager Nybegynder
10. juli 2006 - 10:24 #18
hep

mht størrelsen i toppen - jeg fik bare scrollbar i ie (men jeg har også toolbar + 1024x768)

du kan godt lave den mindre og lade den udvide sig når man vælger større font tror jeg.
10. juli 2006 - 19:24 #19
... i min adresselinie ser den sådan ud:
http://www.bornslippy.dk/new%5Fdesign/aktiviteter.htm
.. som så er det samme som
http://www.bornslippy.dk/new_design/aktiviteter.htm
Avatar billede dan_n Nybegynder
12. juli 2006 - 11:27 #20
Takker for feedback'en !