Avatar billede exposure Nybegynder
08. juli 2006 - 16:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køling - chassis fan

Min PC er begyndt at larme helt vildt. Det er CPU blæseren der fyre op for omdrejningerne. Jeg købte derfor to 120m blæsere for at få noget cirkulation, men hvordan skal de vendes? Skal de begge puste luft ind eller ud?

Den ene sidder foran (ved HDD'ne) og den anden bagpå.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
08. juli 2006 - 19:43 #1
Den forrreste aksl puste frisk luft ind og den bagerste skal suge luft ud. Min kan godt nok også mærke varmen selvom jeg bruger vandkøling.
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
09. juli 2006 - 12:53 #2
Den på siden af kabinettet skal blæse ind på din cpu (logisk nok, så cpu køleren får nok luft.)

Den under din psu, skal puste ud. !
09. juli 2006 - 13:44 #3
Ja, reglen er enkel. Luft gennem strømningen skal gå fra for til bag.
Undersøg også om der er ordenlig kontakt mellem Køle profil og CPU. Husk nogle Kølere skal der pasta på, andre er der et meget tyndt folie lag. Nogel kølere er der også nogle rør med noget væske i. De kan være defekte.

Kør aldrig uden låg på maskinen, for så ødelægger du luft gennem strømningen.
Avatar billede exposure Nybegynder
03. august 2006 - 21:53 #4
Undskyld ventetiden. Svar lige hvis du vil have pointene rogerrabbit.
04. august 2006 - 17:07 #5
Tak, men lad lige de andre lægge et svar, og så er det op til dig at fordele.
Egentlig skrev jeg bare det samme som dem.

Fik du det løst i øvrigt?
Avatar billede exposure Nybegynder
08. august 2006 - 11:42 #6
Det gjorde jeg. Havde også lige overset nogle opsætninger i BIOS'en efter en bios-update
Avatar billede exposure Nybegynder
08. august 2006 - 11:42 #7
De andre har ikke svaret så du får pointne
08. august 2006 - 17:31 #8
Fint :)