Avatar billede stuf99 Nybegynder
08. juli 2006 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adobe Premiere AVI til MPEG Batch liste

Jeg har oprettet et projekt, hvor jeg har importeret en masse små filmklip i .avi-format fra mit Digitalkamera. Jeg har hentet Adobe Premiere ned for at konvertere dem om til mpeg, så jeg kan se dem på min dvd. Jeg får det fint nok til at virke ved hjælp af Adobe Media Encoder. Mit problem er at jeg kun kan konvertere et filmklip af gangen. Jeg ved fra Adobe Audition, at man kunne oprette en batchliste og derefter behandle en bunke filer ad gangen. Kan det lade sig gøre på samme måde her?

Et andet spørgsmål: I projektet står der at filerne har følgende lydegenskaber: 11024 hz - 8 bit twos-complement -Mono.
Hvordan skal Audio egenskaberne sættes i encoderen, for det bliver bedst mulig?
Avatar billede qlauz Nybegynder
09. juli 2006 - 13:50 #1
hejsa..

Adobe Premiere kan umiddelbart ikke bruges som batch converter til mpeg,
men det kan TMPGEnc http://www.tmpgenc.net/ og den gør det godt. ;-)

Hvad angår dit audiospørgsmål:
cd kvalitet er 44100hz og 16bit stereo.. og derfor det bedste du kan bruge på en mpeg.
Avatar billede qlauz Nybegynder
09. juli 2006 - 13:53 #2
håber du kan bruge svaret til noget ;-)
Avatar billede stuf99 Nybegynder
11. juli 2006 - 17:29 #3
Det virker fint, dog er det lidt irriterende med det tag, der lægges på de første sekunder i trialversionen. Men alt i alt tak for hjælpen!
Avatar billede qlauz Nybegynder
11. juli 2006 - 23:59 #4
ja jeg hentede selv programmet igen og så det nye trial tag.. damn..
Læste til gengæld i et andet forum, at det stadig skulle være muligt at finde den gamle trialversion på nettet (den er uden tags og andet fnidder), så jeg er lige på jagt og skal nok lægge et link når jeg finder den.