Avatar billede raw3n Nybegynder
07. juli 2006 - 20:27 Der er 1 kommentar

mirC bots med News Fra hjemme side

Nogle der har et mirc script der kan tage news fra en hjemme side.

Fix hvis jeg skriver en news på min clan hjemme side.
Så kan min mirc bot selv finde ud af at skrive titel og link til news. ?

skrive lige hvis i ved det.
Tro jeg kan blive nød til at give jere 200 Point for
at hjælpe da det er maget strot script der både skal lægge i en mirc bot og på hjemme side.
Avatar billede xanderz Nybegynder
12. december 2006 - 01:56 #1
Hvis din hjemmeside ligger lokalt, elelr samme sted som hvorfra din mIRC bot kører, kan det gøres nemt. Men jeg har på fornemmelsen det ikke er tilfældet. Isåfald skal du til at bruge sockets scripting i mIRC. Slå "socket" op i mIRC's hjælp. Kort fortalt er forbindelser til webservere, IRC servere og andet igennem sockets. Så med andre ord, når en forbindelse eller socket er oprettet til din news fil på din webserver skal du til at sende det samme som en browser ville sende til en webserver. Altså skal du kigge på HTTP protokollens RFC (Request for comments) eller tjekke google efter noget i stil med "HTTP GET request" for at få den korrekte syntax. Denne HTTP GET request skal du sende via det socket du har åbnet til din webserver for at få data. Denne data kan du evt. gemme i en txt fil for så at sortere tags fra. Dette er dog en anelse langsommeligt, og muligvis unødvendigt. Hvis du har mulighed for at have dine news på din clan side i en simpel txt fil, så kan du få mIRC til blot at hente denne, også via et socket. Hvis du helt vil undgå den store scripting tur kan du alternativt bruge Scheduled Task i windows til at starte et batch script som bruger "FTP" til at downloade specifikt en txt fil eller anden fil fra din clan side, til et bibliotek på din mIRC bots maskine, som et mIRC script så kan spytte ud i kanalen. Dette kræver dog stadigvæk, at der er et script der laver en sammenligning af den gamle og den nye fil som just er blevet downloadet.

Jeg er klar over dette blot er pointers, hvorfor jeg lader dette være en kommentar og ikke et svar.