Avatar billede michaeltajo Nybegynder
07. juli 2006 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Konvertér mdb-fil til sql-fil

Jeg sidder med et dump fra Access, og jeg kører MySQL. Derfor har jeg brug for at få konverteret en *.mdb til en *sql, som MySQL kan fordøje og oprette en større database udfra.
Jeg har ladet mig fortælle, at det kan lade sig gøre i Aqua Data Studio, som jeg derfor har installeret; men jeg har travlt.

/Tajo
Avatar billede fixxxer Nybegynder
07. juli 2006 - 14:27 #1
Vil tro at gratis programmet DB Manager kan foretage en import af Access databaser til MySQL

http://www.dbtools.com.br/EN/
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
07. juli 2006 - 14:33 #2
Ser på det nu...
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
07. juli 2006 - 14:36 #3
Jeg ved, at der krukket, og det har jeg sikkert ikke tid til; men jeg vil gerne klare mig uden MS-komponenter. Ellers kunne jeg lige så godt installere Access.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2006 - 16:12 #4
det er lidt svært at læse en fil i MS format helt uden en MS komponent ...

jeg plejer iøvrigt at anbefale at linke til MySQL fra Access så man kan gøre
den uden 3. parts komponenter
Avatar billede intenz Novice
07. juli 2006 - 23:15 #5
Brug navicat, den kan eksportere access database til mysql. Det fungerer gratis i 30 dage og virker perfekt. Der skal ikke installeres andet end programmet.

http://www.navicat.com/download.html
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
10. juli 2006 - 10:44 #6
Hej alle,

1) Er lige kommet tilbage far weekend og svarer derfor først nu.

2) Jeg må nok pudse min anti-MS-glorie noget mindre og blot få løst problemet.

Kigger på Jeres svar...

/Tajo
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
10. juli 2006 - 11:54 #7
Navicat did the job.

Tak til alle - især intenz!

/tajo