07. juli 2006 - 11:45Der er
7 kommentarer og 1 løsning
Remote oprette brugere og lign i Active Directory
JEg ved at man kan lave en eller anden form for remote plugin ting på sin windows, men jeg kan ikke finde ud af hvordan. Jeg har en windows 2000 server som er min DC. Her vil jeg gerne kunne gå ind og oprette brugere fra min lokale computer i stedet for at koble på serveren med f.eks. VNC. Jeg har prøvet en admin pack, men der kan jeg ikke oprette noget med exchange, og så kan de ligesom være ligemeget.
Ja, lige præcis. Jeg har en del data som jeg bruger fra min lokale maskine (excel lister og lign) og jeg har ikke office på serveren, så jeg vil gerne kunne oprette dem fra min lokale maskine, så jeg ikke skal skifte imellem Server og lokal hele tiden.
grunden til at du ikke kan oprette noget exchange er at du også skal have installeret Exchange System Management consolen på den maskine du arbejder fra.
arnholst -> Det var lige præcis det der skulle til, nu kan jeg lave alt mit AD arbjede på min lokale computer. Smid et svar, så skal du få nogle point.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.