Avatar billede sirtiger Nybegynder
07. juli 2006 - 11:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Remote oprette brugere og lign i Active Directory

JEg ved at man kan lave en eller anden form for remote plugin ting på sin windows, men jeg kan ikke finde ud af hvordan.
Jeg har en windows 2000 server som er min DC. Her vil jeg gerne kunne gå ind og oprette brugere fra min lokale computer i stedet for at koble på serveren med f.eks. VNC.
Jeg har prøvet en admin pack, men der kan jeg ikke oprette noget med exchange, og så kan de ligesom være ligemeget.

Håber nogen kan hjælpe.
/Morten
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. juli 2006 - 11:52 #1
Hvorfor ikke bare installere VNC jhost på serveren og så logge på den vej og arbejde med AD'en ?
Det gør jeg...
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. juli 2006 - 11:53 #2
ikke jhost men host. Undskyld skrivefejlen.
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. juli 2006 - 11:54 #3
Sorry, jeg så for sent at du ikke vil bruge VNC.
Avatar billede sirtiger Nybegynder
07. juli 2006 - 12:13 #4
Ja, lige præcis.
Jeg har en del data som jeg bruger fra min lokale maskine (excel lister og lign) og jeg har ikke office på serveren, så jeg vil gerne kunne oprette dem fra min lokale maskine, så jeg ikke skal skifte imellem Server og lokal hele tiden.
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. juli 2006 - 12:33 #5
Hej igen,

Prøv at se denne link. Du kan åbenbart fra Active Directory tillade visse clienter at fungere som "Remote Active Directory":

http://publib.boulder.ibm.com/infocenter/tivihelp/v2r1/index.jsp?topic=/com.ibm.itame3.doc_5.1/am51_pdg145.htm
Avatar billede arnholst Nybegynder
07. juli 2006 - 15:07 #6
grunden til at du ikke kan oprette noget exchange er at du også skal have installeret Exchange System Management consolen på den maskine du arbejder fra.

det er ikke nok kun med admin pack'en til AD.
Avatar billede sirtiger Nybegynder
10. juli 2006 - 20:55 #7
arnholst -> Det var lige præcis det der skulle til, nu kan jeg lave alt mit AD arbjede på min lokale computer. Smid et svar, så skal du få nogle point.
Avatar billede arnholst Nybegynder
11. juli 2006 - 00:14 #8
svar som ønsket