Avatar billede cybermike Nybegynder
11. maj 2001 - 10:26 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Film afspilning

Jeg har pr0vet at afspille film paa min nye 300mhz winbox(Den jeg bruger til at lege med :=) jeg har pr0vet under baade win98,winme og win2k.
Jeg har pr0vet med nyt skaermkort, ny ram, ny harddisk. Uden voodoo kort og uden tvkort,uden lydkort og uden netkort.
Jeg syntes det er fucked up wierd, for skaermkortet viser(naesten) fejl andre steder, og der skulle ikke vaere forskel paa at vise windows og paa at vise film.

Saadan her ser det ud naar den viser film:
http://www.fus.fjends.dk/mc/eks.jpg

HILSEN HAM DER HAR 70 GIGA FILM HAN IKKE SE:(
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 10:29 #1
har du installeret DivX codecs?
hent hvad du skal bruge her:
ghostcom.nerdheaven.dk
i mappen med Codecs
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 10:31 #2
glemte lige at tilføje at det er via ftp :)

ftp://ghostcom.nerdheaven.dk

og mappen hedder Video Codec
Avatar billede makse Nybegynder
11. maj 2001 - 10:34 #3
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. maj 2001 - 11:09 #4
300 mhz winbox er lige i underkanten, når du skal afspille en MPEG-4 film. Hvis computeren skal lave en software encoding, så kræver det faktisk en 500 MHz computer. Hvis du lave en hardware encoding, så burde der ikke være problemer med dine film.

/per
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 11:13 #5
hvilken medie afspiller bruger du? hvis ikke du har version 6.4 så prøv at hente den!
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. maj 2001 - 12:25 #6
Problemet er ikke divx codexet og et kan jeg sige fordi for det f0rste gør den det også med mpeg\'ere og for det andet k0rer divx fint(dog stadig med lyser0d sne paa)

Jeg bruger windows media player den som f0lger med w2k.

Og ang divx saa tror jeg nok det gaar naar jeg har 256 mb ram :=) og taget i betragtning at jeg naesten kunne k0re dem paa min 200mhz´er saaaa :=)

jeg ved ogsaa det ikke er filmen der er noget i vejen med.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 12:28 #7
har du prøvet med andre grafikdrivere til dit skærmkort?
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. maj 2001 - 12:43 #8
Øhhh, nej.

Men jeg har somsagt pr0vet flere forskellige skaermkort og jeg har opgraderet til directx 8.0.

Jeg tror det er en indstilings fejl i directvideo modulet eller saadan noget.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 12:48 #9
prøv at køre filen dxdiag fra start - kør og så test dit grafikkort via det program!
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. maj 2001 - 12:55 #10
Direct3D virker tilsyndeladende ikke, men jeg tror ikke det har noget med mit prob at g0re eftersom direct3d testen gav sort skaerm, hvorimod filmafspilningen barer viser de skide lilla regndraaber.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 12:58 #11
er dit grafikkort af PCI-typen eller AGP? hvis PCI, så check at der i bios er reserveret en IRQ til VGA og at der ikke sidder et andet PCI-kort lige ved siden af da slot 1 og 2 ofte bruger shared IRQ! Hvis det er et AGP kort så prøv at lege lidt med AGP indstillingerne i BIOS!
Avatar billede cruzher Nybegynder
11. maj 2001 - 13:39 #12
Cybermike.. hvad er din mail, ICQ eller andet ? :o)
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. maj 2001 - 14:56 #13
Jeg kan fanges maa ms messenger uf13@hotmail.com
eller cybermike@phreaking.dk

Fejlen ligger IKKE i skaermkortet da jeg har pr0vet med baase AGP og PCI skaermkort og flere forskellige slags/maerker/type m.m.  Saa fejlen kan ligge i motherboardet men jeg har som sagt pr0vet mange combis og er rimelig sikker pa det er software.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 15:01 #14
hvis du har prøvet med 3 forskellige styresystemer og fejlen er den samme, er det næppe et softwareproblem!
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. maj 2001 - 15:18 #15
Hvis jeg har pr0ve med 3 forskellige skaermkort er det vel heller ikke et hardware problem.

Og det meste wierdo er jo netop at den sagtens viser windows ordentligt og alt andet grafik men naar den viser film saa sner det lilla.

Det er heller ikke filmen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 15:31 #16
well..så er der jo kun motherboardet tilbage, selvom jeg ikke lige kan se hvordan det hænger sammen med at dine film vises forkert..
har du prøvet at opgradere til mediaplayer 7 eller at bruge en helt anden afspiller?
Avatar billede cybermike Nybegynder
11. maj 2001 - 16:51 #17
Jeg forestiller mig at bundkortet har en eller anden ting den ikke kan lide ved standard driverne/codecsene til mpeg afspilning og at man paa en eller anden maade kan aendre det.

Nej jeg har ikke pr0vet andre playere.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 16:57 #18
well..jeg er ved at være løbet tør for ideer :(
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. maj 2001 - 16:58 #19
prøv nogle andre playere..det er da et forsøg værd!
Avatar billede ballan Nybegynder
12. maj 2001 - 19:05 #20
du kan finde andre playere på www.downloads.com
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. maj 2001 - 11:45 #21
jeg har nu:

1>opgraderet biosen
2>installeret agp driver
3>Installeret en anden mpeg player og pr0vet den

men problemet ligger tror jeg i directx, for jeg har:

1>Pr0vet flere skaermkort, ergo det er ikke skaermkortet
2>pr0vet flere harddisk,ram osv. altsaa oxo udelukket
3>Flere os\'er, altsaa oxo udelukket
4>Flere drivere(agp,pci o.l.)
5>flere codexs(divx,asf,mpeg)

saa er der kun et led tilbage saavidt jeg kan se og det er linket mellem codex og drivere altsaa directdraw(eller wtf det nu heder).

Og jeg har som tidligere naevt den nyeste directx installere(jeg har ogsaa pr0vet med aeldre directxere.
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. maj 2001 - 11:49 #22
jeg har nu:

1>opgraderet biosen
2>installeret agp driver
3>Installeret en anden mpeg player og pr0vet den

men problemet ligger tror jeg i directx, for jeg har:

1>Pr0vet flere skaermkort, ergo det er ikke skaermkortet
2>pr0vet flere harddisk,ram osv. altsaa oxo udelukket
3>Flere os\'er, altsaa oxo udelukket
4>Flere drivere(agp,pci o.l.)
5>flere codexs(divx,asf,mpeg)

saa er der kun et led tilbage saavidt jeg kan se og det er linket mellem codex og drivere altsaa directdraw(eller wtf det nu heder).

Og jeg har som tidligere naevt den nyeste directx installere(jeg har ogsaa pr0vet med aeldre directxere.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. maj 2001 - 14:44 #23
det kunne altså osse være at dine film var fucked up! prøv at brænde en ned på en skive og sæt den i en anden pc og se om den kan ses på den!
Avatar billede cybermike Nybegynder
14. maj 2001 - 22:39 #24
filmene er iorden.
og det er compen oxo, jeg installerede mandrake 7.2 paa den og saa vil den pludselig godt vise film?????

MEGET mystisk, for nu er jeg faktisk tilbage ved at det er windows der fucker den op.

Ohh maaan this stuff IS wierd.

nogle ideer?
Avatar billede gathman Nybegynder
14. maj 2001 - 22:41 #25
En god ide vil være at installere et smr codec!