Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 00:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

load .swf i nyt flash vindue

Hej,

Jeg har en .swf som jeg gerne vil åbne i et 'flash pop-up' vindue.

Kan dette ladesig gøre og hvordan?

Hilsen
rema
Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 08:34 #2
Godmorgen skovge

det var meningen at det var et internt pop-up i flash.

mvh rema
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 12:09 #3
Kan du prøve at beskrive problematikken lidt nærmere?
Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 12:26 #4
her er et billede af det jeg ønsker at lave:
http://www.stoneagecompany.dk/pop-up.jpg

altså en knap i flash der åbner et flash pop-up og som kan flyttes rundt!

Og jeg har en gæstebog i en .swf fil og den ville jeg gerne åbne i dette vindue.

er det bedre?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 12:48 #5
OK, men jeg kan se - ved at indtaste template-URL'en - at du i eksemplet kun kan flytte vinduet rundt indenfor selve SWF-området.
Du ønsker vel noget DHTML-snask, hvor vinduet kan positioneres mere eller mindre overalt, right?
Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 15:11 #6
nej det er bare som det er i templaten:D  eller ville du forslå at det bliv noget dhtml?

mvh rema
Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 15:14 #7
så skal gæsteboge bare åbne i det vindue.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 16:04 #8
...altså, ved ikke om det er sådan noget, du tænker på:
Her forestiller jeg min din gæstebog som ekstern swf-fil, der kaldes fra test.fla:

www.b-seen.de/test.fla
Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 18:14 #9
ja det er lige sådan at det skal være:D

Mange tak for filen, jeg har prøvet at sætte det op men det vil ikke rigtig!

mvh rema
Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 20:06 #10
:D  så er det næsten kommet på plads.. øhh man kan ikke trykke på nogle af knapperne i det nye vindue, kan man lave dette om?

mvh rema
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 21:43 #11
Jah altså... ud fra den beskrivelse er det lidt svært at sige - men denne fungerer ihvertfald. Knapperne tracer bare noget tekst i Flash.

www.b-seen.de/test2.zip
Avatar billede rema Nybegynder
05. juli 2006 - 22:24 #12
her er siden hvor jeg har det: www.akrother.dk -> Gueztbook

prøv at det her.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
20. juli 2006 - 10:44 #13
Jeg går ud fra at du bruger loadMovie funktionen i flash!?!

Her er et eksempel fra en af mine filer:

loadMovie("filmen.swf", "_root.movieframe");

"filmen.swf" siger self. sig selv. mens "_root.movieframe" er et tomt movieClip hvori jeg loader filmen ind i. Jeg har sørget for at "movieframe" ligger i det øverste lag, sådan at der ikke er nogle uforudsete forhindringer som skulle spærre for at man kan trykke på knapper.