Avatar billede nomis Praktikant
04. juli 2006 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mystisk spam

Jeg er pludseligt begyndt at modtage voldsomme mængder spam, som altsammen ser ud til at komme fra samme sted. Det lader til at det er et program, som sender e-mailsene ud, da de alle er forskellige, skrevet på dårligt engelsk, og faktisk ikke giver nogen mening overhovedet (de er fyldt med udenoms-sætninger indsat for at spam-filtrene ikke skal opsnappe dem). Nogle er dem er om Viagra, andre om aktier, jeg burde investere i, og andre igen om ting, de vil sælge mig. De har alle afsendere af ét navn (fx Jay, Chase, Terri, Alfonzo...), og e-mailsene virker rigtige nok.

Er det en virus, som ligger på min computer, eller noget, som kommer udefra? Kan jeg gøre noget ved det? Jeg har kørt Norton Antivirus, men den fandt ingenting. Nogle af e-mailsene indeholder dog en virus, som Norton så sletter før den kommer ind.

Er der nogle som kender til problemet? Jeg modtager pt. 20-40 af disse e-mails pr. dag!
Avatar billede old-faithful Praktikant
04. juli 2006 - 23:50 #1
Der kan være mange årsager. En af de hyppige årsager er, at folk ikke passer på hvem de giver deres adresser til og hvilke sider/fora de skriver adresserne på.

Er der en hjemmeside hvor din mailadresse står, eller måske i et forum, så kan du risikere at adressen bliver opfanget af spambots. Hver gang du melder dig til et eller andet, hvor din email adresse skal indtastes kan du ligeledes risikere at "bagmændene" videregiver, offentliggør eller sælger disse oplysninger.
Avatar billede nomis Praktikant
05. juli 2006 - 00:09 #2
hvordan kan jeg aflæse ip fra afsenderen i Outlook? Måske kan jeg blokere for den (hvordan?) ... hvis de nu kommer fra samme sted. kan det lade sig gøre?
Avatar billede munki Nybegynder
05. juli 2006 - 20:54 #3
Hvis du benytter Microsoft Outlook, så har den en funktion der hedder 'Uønsket Email' der er det muligt, både at lukke enkelte email adresser (navn@domæne.dk), eller for et helt domæne (*@domæne.dk) .
Avatar billede kandreak Nybegynder
09. juli 2006 - 21:25 #4
ip kan du ofte se i mailheader.H.klik i indbakken på mailen, options og du er der
Avatar billede nomis Praktikant
21. december 2009 - 16:27 #5
Tak for hjælpen. Tråd lukket