Avatar billede j_z Nybegynder
04. juli 2006 - 15:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! min computer genstarter uden grund

Hey!

Min computer genstarter MEGET ad sig selv lige fortiden, og kan ik forklare hvorfor? Har lige formateret og geninstalleret windows så det kan ikke være det.
Men for et par måneder siden skrev jeg et brev i samme stil som dette.. og der fik jeg at vide man kunne fjerne et flueben et eller andet sted, som så ville gøre at computeren IKKE skal genstarte ved fejl.

Når min computer starter igen står der at den har lukket ved en alvorlig fejl... fejlen er i Sysdata.xml, den anden fil kan jeg ikke huske ;)
mange tak på forhånd ;)
04. juli 2006 - 18:09 #1
1) Noget med VARME ? (I denne tid).
Ta' låget af putter og gi' den lidt luft.
Evt. en omgang støvsugning/rensning ?

2) "...formateret og geninstalleret windows..." - har du husket ALT mht M$ ServicePack + ALT WindowsUpdate - med det samme ?
Det jeg fisker efter er 'snavs'/virus på systemet. Jo det ka' gå hurtigt...
Eks.: http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

===================

"Slå fejlrapportering fra" -> http://www.it-knowlegde.dk/fejlrapportering_xp.html
Avatar billede j_z Nybegynder
12. juli 2006 - 21:09 #2
Har faktisk lidt problemer med en Windows update. Den gider bare ik installeres, jeg vælger så at fjerne fluebenet fra den og sige den ik skal installeres, og at den ik skal give besked om denne update igen. Men men men ;) Den bliver selvfølgelig ved med at sige den har fundet en ny update. Men ved dog at det IKKE er tilfældet, virus er heller.
Avatar billede j_z Nybegynder
12. juli 2006 - 21:10 #3
Ved ik med varmen, kan godt ske, da der kun sidder en 60mm blæser på CPU'en.? men ahr 4 andre 80mm blæsere. kan godt ske det er tilfældet, men tvivler.
12. juli 2006 - 21:55 #4
"...og geninstalleret windows ..." - har du fået M$ ServicePack2 på putter FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til internettet ?
... samt de efterfølgende ~50 opdateringer fra WindowsUpdate ?

Det jeg fisker efter er chance/mulighed/risiko/frygt for 'snavs'/virus !!!
Avatar billede j_z Nybegynder
13. juli 2006 - 12:11 #5
har PS2 nede.
13. juli 2006 - 12:38 #6
For at se om det er HARDWARE eller SOFTWARE problem:

Start putter op en REN DOS vha http://www.bootdisk.com/
og la' den stå der i X tid... sker så det samme ?
Avatar billede j_z Nybegynder
13. juli 2006 - 13:31 #7
hmm, snakker vi 10 min eller 1 time? et døgn?
13. juli 2006 - 19:14 #8
Hvor langt tid tar' det ellers ?
Avatar billede j_z Nybegynder
13. juli 2006 - 19:26 #9
Der sker ingen fejl?
Avatar billede j_z Nybegynder
24. september 2010 - 19:16 #10
Lukket.