Avatar billede grumfidum Nybegynder
03. juli 2006 - 23:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det for en kant

Hejsa.. first of all.. undskyld at sidste spørgsmål blev betragtet som værende "reklame".. dette var ikke hensigten og jeg har læst mig frem til hvad i mente og hvad mit navn i et link betød...

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, men kan ikke forstå hvorfor der er en kant i venstre side og oppe i toppen, som ligesom ødelægger designet lidt..

Hvordan fjerner jeg dette?

http://www.frip.dk/grumfidum/adver/

Det ser ikke ud som om jeg i koden har noget der kan bevirke det, men er ikke sikker.. har brugt iframe og css sammen med html..
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. juli 2006 - 23:07 #1
prøv dette i dit stylesheet

body { margin: 0px; }
Avatar billede grumfidum Nybegynder
03. juli 2006 - 23:17 #2
Jamen altså du er jo et geni.. super mange tak.. :) Det virkede.. Når jeg nu er igang, hvorfor siger den så hver gang jeg åbner siden at siden indeholder aktivt indhold og at man skal give tilladelse til at få vist dette?
Avatar billede mpj_86 Nybegynder
03. juli 2006 - 23:19 #3
Som jesper-moeller siger. Skift din kode ud med dette..

<style type="text/css">
BODY{
  margin: 0px;
  scrollbar-3d-light-color: #d5d5d5;
  scrollbar-arrow-color: #d5d4d5;
  scrollbar-base-color: #d6d4d5;
  scrollbar-dark-shadow-color: #000000;
  scrollbar-face-color: #b2b2b2;
  scrollbar-highlight-color: #000000;
  scrollbar-shadow-color: #000000;
}

</style>
Avatar billede grumfidum Nybegynder
03. juli 2006 - 23:28 #4
Done.. men er det også årsagen til det aktive indholds advarsel, for den får jeg stadig..?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. juli 2006 - 23:30 #5
Når jeg nu er igang, hvorfor siger den så hver gang jeg åbner siden at siden indeholder aktivt indhold og at man skal give tilladelse til at få vist dette?

Det er pga EOLAS vs MS
http://msdn.microsoft.com/ieupdate/
http://www.eweek.com/article2/0,1895,1943847,00.asp
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2006 - 23:30 #6
Den får du vel kun når du kører den lokalt? Gå ind i internetindstillinger og kig under Avanceret -> Tillad aktivt indhold at køre...
Avatar billede grumfidum Nybegynder
03. juli 2006 - 23:32 #7
poitsene er dine jesper, men kan jeg på en måde ændre noget og dermed fjerne dette og er det i min css eller i min html fil "fejlen" ligger?
Avatar billede grumfidum Nybegynder
03. juli 2006 - 23:35 #8
du har ret pidgeot.. takker.. så skal jeg ikke forstyrre mere for nu. :) tusind tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2006 - 23:36 #9
Grunden er dit Javascript, i øvrigt - havde det været det Jesper henviser til, var det en anden advarsel du havde fået :)
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
03. juli 2006 - 23:44 #10
> i øvrigt - havde det været det Jesper henviser til, var det en anden advarsel du havde fået :)

Oki.. har aldrig selv set resultatet af den opdatering af MSIE
(Er Mac bruger ;-) )
Avatar billede grumfidum Nybegynder
04. juli 2006 - 00:05 #11
Øhh, nu er jeg stået af.. EOLAS? MS? Advarsel? hehe.. Tror det var et javascript for sådan et er der.. :)
Avatar billede grumfidum Nybegynder
04. juli 2006 - 00:13 #12
Og for resten.. er det muligt på nogen måde helt at "fjerne" eller skjule scrollbaren i højre side? Det ku pynte meget nemlig.. Tror det vil se dumt ud hvis jeg laver scrollbaren samme farve som baggrunden oppe da den så ikke passer ind oppe i toppen.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
04. juli 2006 - 00:19 #13
Tror det var et javascript for sådan et er der.. :)

http://blog.deconcept.com/swfobject/