Avatar billede mortimor Nybegynder
03. juli 2006 - 21:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Jeg har lige fået lavet mig en ny computer.
og har fået den samlet. men der sker ikke så meget. der er lys i bundkortet og i drevene.
Men det mærkelige er også på min strømforsyning, den køler der sidder på køre ikke. vil den ikke altid køre??
Det er en 450 w.
Avatar billede hedegaard9240 Nybegynder
03. juli 2006 - 21:51 #1
altså kan den ikk starte eller hvad?
Avatar billede mortimor Nybegynder
03. juli 2006 - 21:59 #2
Jo der er strøm på pc'en men køleren på strømforsyningen går ikke igang med det samme, den er hel ny og jeg tør ikke lade den køre ret længe i tilfælde af den skulle brænde sammen.
Avatar billede hedegaard9240 Nybegynder
03. juli 2006 - 22:06 #3
jamen hvis du siger den ikk går igang med det samme, men starter og kører fint kan du vel godt have den kørerende?
Avatar billede mortimor Nybegynder
03. juli 2006 - 22:18 #4
Køleren starter slet ikke på strømforsyningen
Avatar billede c-holst Novice
03. juli 2006 - 22:23 #5
Den køler vel efter behov.

Computeren starter altså ikke op, tyder på, at noget er samlet forkert, eller en af dine dele er defekt, hvilken er så det store spørgsmål.

start med at skille skidtet ad igen, ud med bundkortet, sikre dig at det er monteret korrekt uden kortslutning til kabinettet. Ofte foreslås det at lægge folien det kom i bag bundkortet, for at udelukke dette. Du kan også samle pc uden for kabinettet.

prøv så at montere så få dele som muligt, og se om du kan få den igang, husk alle strømstik, til blæsere, grafikkort, cpu og hvad der ellers skal have strøm.

tjek med din manual at alle ledninger er sat rigtigt i, og vender rigtigt.

at du har sat din pc speaker til, så den evt kan beepe en eller anden kode
Avatar billede c-holst Novice
03. juli 2006 - 22:25 #6
tjek at cpu, køler er monteret godt
at ramblokke og grafikkort er rigtigt nede i soklen,
start med en blok af gangen, tjek manualen for hvor blokkene skal side, da det er vigtigt og skifter fra bundkort til bundkort. Du kan ikke regne med at de bare skal i fra en ende
Avatar billede mortimor Nybegynder
03. juli 2006 - 22:31 #7
Jeg skiller skidtet ad i morgen og vender tilbage :-)
Tak indtil videre
Avatar billede skarven Nybegynder
04. juli 2006 - 20:24 #8
Dette består pc'en af er der nogle der ved hvilken strømforsyning der passer sammen med en Intel Pentium D 940 3,2 GHz og et Asus P5WD2 Premium WIFI-TV bundkort og til sidst et e-GeForce 7600 GT ?
Avatar billede c-holst Novice
05. juli 2006 - 08:25 #9
skarven ??
Avatar billede skarven Nybegynder
05. juli 2006 - 18:00 #10
Ja skarven er Mortimors far :-)
Lidt forvirrende "ss"
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:03 #11
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede skarven Nybegynder
13. februar 2007 - 21:15 #12
Det var bundkortet der var defekt :-)