Avatar billede desolater Nybegynder
03. juli 2006 - 20:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

12 volt til blæser på ps2?

Jeg har en ps2 hvor strømen er røget fra de to små ledninger til blæseren.. Så den skal have strøm et andet sted fra...

Så har jeg set man kan tage strømen direkte fra strømoverføringen mellem psu og bundkort (de fire store ben)

Men da jeg ikk har et multimeter, vil jeg gerne hører om der var nogen der kunne forklare / eller lige måle hvor de to 12 v linjer sidder?
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. juli 2006 - 21:13 #1
Er det dette stik ?
  _______
  /      \
|_________|
Pin Function
1  +5 V
2  Ground
3  Ground
4  +12 V

V.h. Richard
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. juli 2006 - 21:17 #2
Stikket ses endnu på en del (især ældre) FDD og HDD.
( Men forresten - når du ikke kan måle, - hvordan kan du så være sikker på at det er strømmen der mangler, - og ikke blæseren som er defekt ? )
V.h. Richard
Avatar billede desolater Nybegynder
03. juli 2006 - 21:18 #3
har prøvet med en anden blæser og en diode...
Avatar billede desolater Nybegynder
03. juli 2006 - 21:21 #4
http://www.psxrepair.com/eurostore/images/ps2-v4-psu.jpg

den hvid stik der sidder inde i den nederste højrne....
Avatar billede desolater Nybegynder
03. juli 2006 - 21:23 #5
Men er det, det stik du har tegnet der i den første kommentar?
Avatar billede t-bee Novice
03. juli 2006 - 21:47 #6
Gule ledninger er +12V og sorte er 0V/GND, det er vist det du har brug for at vide!
Avatar billede desolater Nybegynder
03. juli 2006 - 21:51 #7
øh nej ikk så jeg skal trække 12 v ud at det 4 pins stik der sidder på strømforsyning i bunden af playstationen...
Avatar billede t-bee Novice
03. juli 2006 - 21:55 #8
sorry, havde ikke set det var en PS2, troede bare det var en PC.
Avatar billede desolater Nybegynder
03. juli 2006 - 21:59 #9
Hehe men gid det var lige så nemt som på en computer...

Det ligner jo meget et molex stik det jeg skal tage strøm fra... Men er ikk sikker på det levere strøm på samme måde...
Avatar billede desolater Nybegynder
02. marts 2007 - 09:24 #10
Richardjensen smid lige et svar, du havde ret. Må jeg heller lige lukke dette spørgsmål, eftersom det er længe siden det er oprettet..
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. marts 2007 - 10:24 #11
Ok, - godt du fik afklaret problemet.
Det er ikke så ualmindelig,at en blæser bliver defekt. Dårlige lejer kan 'tørre ud', det kan i nogle tilfælde klares henholdende med lidt olie, - det er værre når spoleviklingen 'står af' det er ikke så let, - men det kan lade sig gøre - har prøvet !
V.h. Richard