Avatar billede laksen Nybegynder
03. juli 2006 - 13:52 Der er 2 kommentarer

FPDF sikkerhed, ikke gemme, tidbegrænset adgang

Hej eksperter

Jeg har har downloadet FPDF og et sikkerhedsscript fra hjemmesiden www.fpdf.org.

1) Kan man indstille PDF-filen således at den ikke kan gemmes, når den åbnes i Acrobat Reader? Jeg vil gerne kunne vise filen, hvorefter brugeren kan tage et print eller læse den online, men brugeren skal ikke kunne gemme filen på sin harddisk.

2) Kan man alternativt sætte en begrænsning på gyldigheden af en PDF-fil via FPDF? Hvis brugeren så downloader filen skal den låse f.eks. 14 dage efter download.

3) Kan man som sidste mulighed gemme oplysninger om brugeren i PDF-filen (ikke som tekst i dokumentet men som information bag dokumentet) så filen efterfølgende kan trackes.

Kan spørgsmål 1) besvares er jeg ikke så interesseret i svar på spørgsmål 2) og 3) osv.
Avatar billede barklund Nybegynder
03. juli 2006 - 14:01 #1
Hvis nu 1) besvares med et nej, er du så stadig ikke interesseret i 2) og 3)? :)
Avatar billede laksen Nybegynder
03. juli 2006 - 14:10 #2
Hvis spørgsmål 1) besvares med et nej, vil jeg gerne have svar på spørgsmål 2). Besvares spørgsmål 2) også med et nej, vil jeg gerne have svar på spørgsmål 3).