Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
03. juli 2006 - 00:09 Der er 7 kommentarer

overblik til de forskellige distributioner

jeg har fået fingerne i en ældre bærbar, som jeg vil lege lidt med.

min idé er at installere linux på den, og så tage den derfra.... men jeg vil helst instalere den linux distribution som er nemmest at konfiguere, men samtidig den distribution som holder "IRL på WWW".

hvis i ikke er helt med, så sprøg :)
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
03. juli 2006 - 00:11 #1
Vigtigt !

skriv gerne noget information om den distribution du foreslår.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juli 2006 - 00:14 #2
Når det er en bærbar derer tale om er det ikke hlet lige meget hvilken vi taler om, da der jo skal være support for det den indeholder. Lidt oplysninger if you please
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
03. juli 2006 - 00:35 #3
det er ikke vigtigt det med bærbaren... det er kun en midlertidig løsning....

men her er lidt om den:

4 GB HDD
400 Mhz
32 MB SD RAM

hvis jeg en dag skal benytte den valgte distribution, ville jeg naturligvis installere på en ny maskine... :)
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
03. juli 2006 - 00:36 #4
hvis du har brug for mere detaljeret oplysninger, så må jeg vende tilbage i morgen, da jeg skal have fingere i den først....
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2006 - 05:12 #5
Helt generelt:

Hvis det er en server-installation du vil lave(altså uden gui), så er der sådan frit valg på alle hylder, dog med Debian og Slackware som de mest interessante.

Hvis du ønsker en gui, bliver du nødt til at tage højde for, at det er en halvgammel maskine du der har dig. Jeg er sikker på, at Vector-linux vil kunne køre fint på den.

Læs mere om de forskellige distroer her: http://www.distrowatch.com
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2006 - 02:31 #6
Hvis det er server så synes jeg nu at RHEL, SUSE og RHEL kloner som Centos
absolut er ligeså interessante som Debian og Slackware.
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
08. juli 2006 - 22:45 #7
hej... sorry for ventetiden.. har været syg... :(

jeg har tænkt lidt på at Debian nok er det bedste for mig.... jeg har arbejdet med Red Hat før, og Suse.... men kun i det små..

Mht til gui.. jeg foretrækker en sort skærm..... :)