Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2006 - 13:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sandt eller falskt

hey gutter jeg har lige et par ting som jeg ville spørge om i ved passer.

1) Er det rigtig at en parfume i lys, mister duften?
fx. hvis man har en D&G parfuem i æske, og sman så tager den ud og er på hylden, så vil dem med tiden miste mere og mere duft hvis den får sollys?

2) Er det rigtig at techno blev opfrundet ved en fejl, netop ved at en cd blev afspillet elller LP, men lyden var gået i stykker, så den spillede det extra hurtigt, og den spillede det i sådan nogle toner, som folk blev helt vilde med, så man begyndte og lave den slags med vilje, og så blev det populært?

Håber i kan svarer på dem :)

Mvh ThiaZ
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2006 - 13:59 #1
1. det er korrekt at sollys kan nedbryde visse kemiske komponenter, parafume, vin olivenolie og andet bør opbevares mørkt koldt ov ved konstandt temperatur

2. ved det ikke men tror ikke på den. Techno er udviklet lige som alt andet musik, et element prøves af af et band der har success med det og så udvikler det sig derfra
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2006 - 14:05 #2
Tak bufferzone :)
Så kan jeg nyde en kold sixpack, som vinderen af et væddemål :)

Ha en god weekend..
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. juli 2006 - 16:31 #3
i lige måde og velbekommen
Avatar billede mobius6 Juniormester
01. juli 2006 - 18:27 #4
2:Nej, som bufferzone n¿vner er det naturligvis en helt almindelig musikalt "udvikling" (er måske retter "afart" da elektronisk musik som oftest ikke fremstår hverken som et harmonisk eller rytmisk fremadstr¿bende udviklingtrin.)

"Kraftwaerk" fra 1974 er vel forgangeren til andet elektronisk musik herunder sub-kategorien techno
Avatar billede heine112 Nybegynder
01. juli 2006 - 20:02 #5
Bemærk: Sollys nedbryder også ØL. Derfor er øl-flasker ikke gennemsigtige, men meget mørke (det er sandt).

Det med techno ved jeg ikke så meget om...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juli 2006 - 09:28 #6
heine112, mørke som feks. de mexikanske skrammeløl Sol og Corona?
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
03. juli 2006 - 20:15 #7
Mht. til techno, så kik her: http://da.wikipedia.org/wiki/Techno_%28musik%29
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
03. juli 2006 - 20:17 #8
Mere omfattende her, hvis du ka´ engelsk: http://en.wikipedia.org/wiki/Techno_%28music%29
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2006 - 18:13 #9
mange tak bob bob :D