Avatar billede mvk Nybegynder
01. juli 2006 - 08:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skifter man harddisk på en bærbar

er der nogen sted hvor man kan se en guide eller ?

det er en asus 12"
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. juli 2006 - 08:45 #1
Der sidder normalt en plade under PCèn, der skal tages af, så går resten næsten af sig selv. Monter den nye, som du tager den gamle fra.
Avatar billede erha Nybegynder
01. juli 2006 - 11:26 #2
Hej mvk,

der sidder typisk en cirka 6 cm bred luge, enten foran eller på en af siderne af maskinen.
Den er sikkert fastgjort med een eller to skruer under bunden.

Tag skruerne ud og hiv til. Det er helt ufarligt. Når harddisken er ude er selve plastik lugen monteret med to skruer på harddisken. Skru disse af og skru lugen på den ny disk - plop den i hullet og skru lugens/kabinet skruerne i igen - og så er du flyvende.

Husk for god ordensskyld at tage batteri og strømforsyning af når du åbner maskinen.

vh, Erik
Avatar billede bamse4470 Nybegynder
02. juli 2006 - 09:35 #3
Det er ikke altid man bare kan skifte harddisken i en bærbar ud. Jeg ved selvfølgelig ikke om de gør det længere, men før i tiden var det sådan at harddisken var "kodet" til at sidde i den bærbar. Det vil sige at man hverken kan bruge den harddisk i en anden bærbar eller en ny harddisk i samme bærbar uden at den er købt via forhandleren.

Selvfølgelig hvis det er en custom notebook som for eksempel Zepto så er der nok stor sandsynlighed for at ovennævnte er ligegyldigt, lidt ligesom SIM-lås på mobiler.
Avatar billede leif Seniormester
02. juli 2006 - 14:36 #4
Har nu aldrig været udefor at man ikke kunne skifte disk i en Laptop, selv på Dell, HP, IBM og FSC
Avatar billede mvk Nybegynder
31. juli 2006 - 14:25 #5
erha - det var lige så nemt som du skrev :) tak
Avatar billede erha Nybegynder
31. juli 2006 - 16:37 #6
Hej mvk,

Velbekomme, det var glædeligt det gik smertefrit :-)