Avatar billede beste Nybegynder
30. juni 2006 - 23:25 Der er 12 kommentarer

Kan man komprimere en Video fil?

Jeg har optaget en video på min mobil her til sankthans og derefter hentet den ned på min Pc. Jeg har forsøgt og sende den videre til mine naboer med outlook Express uden held. Filen er for stor  melder den som fejl meddelse og kan ikke sendes  og , at jeg eventuelt kan dele den.(den er på 16,3 MB)
Hvordan gør jeg det? Findes der andre muligheder? Jeg sendte den til min søn igennnem MSN Messenger i går aftes og det gik fint. Der  gik  bare meget lang tid med og sende den.
Avatar billede ierikk Nybegynder
30. juni 2006 - 23:35 #1
jeg ved ikke rigtig
kan du ikke bruge windows moviemaker til at redigere lidt
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juni 2006 - 23:35 #2
PutFile (http://putfile.com/)
Tillader formaterne .wmv, .avi, .mpg, .mov, .asf, .swf alle med en tilladt størrelse på 10 MB. Desværre har PutFile det med at slette de film, der indeholder porno.

YouSendIt (http://s11.yousendit.com/)
En anden upload service. Denne er dog lidt anderledes, da der bliver sendt en mail med et link til en angiven ven, der så vil modtage en link til filen. Naturligvis kan du også sende denne mail tilg dig selv, og smidel linket op på BabeIndex.dk. Gb er den tilladte filstørrelse.

RapidShare (http://rapidshare.de/)
En tysk uploadservice, der tillader filer med en størrelse i nærheden af 20 GB. Desværre skal man vente et antal sekunder, før man kan downloade filmen.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juni 2006 - 23:38 #3
MEn http://www.soft32.com/Download/Free/Windows_Media_Encoder_90/4-980-0.html

Kan kompilerer filen til et mindre format...
Avatar billede beste Nybegynder
30. juni 2006 - 23:59 #4
Jeg har lige været inde og kikke i windows moviemaker, men jeg har ikke prøvet det før og vil være ked af, hvis jeg kommer til og lave fejl.
Videon er den første jeg har optaget med min nye mobil telefon og er fra bål festen her hvor jeg bor.jeg prøver det sidste link jokke jensen har sendt og, ellers vender jeg tilbage.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 00:07 #5
skal jeg komprimere den for dig ?

Msn : Jokke at Maritek.dk
Avatar billede beste Nybegynder
01. juli 2006 - 21:03 #6
Mange tak for tilbudet, men jeg vil meget gerne lære selv og komprimere  filer., da jeg nok render ind i samme problem senere  engang. Jeg har forsøgt med det program du anbefalede, men den melder fejl. input medieformat er ugyldigt ( oxocooDoBB8)
Jeg havde problemer med og åbne filen, da jeg hentede den ind med Bluetooth. Jeg indstallerede et program der heder mobile 3GP converter og derefter kunne jeg se den i Windows Media Player. Hvad gør jeg forkert? og hvordan kan du hjælpe med og komprimere den, hvis jeg ikke selv kan?
Avatar billede kandreak Nybegynder
09. juli 2006 - 21:29 #7
prøv winrar. Den kan dele filen i flere arkiver og du kan herefter sende den ad flere omgange, men hvorfor ikke fildele via msn
Avatar billede beste Nybegynder
10. juli 2006 - 22:20 #8
Jeg tør ikke og dele filen, da jeg ikke har prøvet det før.
Min nabo har ikke MSN messinger på sin Pc.
Jeg har lige odaget der ikke er lyd på videon når den bliver afspillet i windows media. Det er der på mobilen når jeg afspiller den der.Har det noget med når den er blevet converteret?
Vil jeg kunne brænde videon over på en CD?
Avatar billede kandreak Nybegynder
10. juli 2006 - 22:43 #9
når du har den på pc´eren, kan du lave en kopi og arbejde med den. jeg har ikke haft problemer med at dele filer med winrar. Hrmm lyd det var være. prøv en anden afspiller fx www.videolan.org. den spiller det meste.
Avatar billede beste Nybegynder
10. juli 2006 - 23:26 #10
Jeg prøvede den afspiller du anbefalede, men der var hellere ikke lyd med. Så jeg tror jeg dropper det, men mange tak for Jeres hjælp.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. juli 2006 - 19:54 #11
For at få lyd med skal du lige sikre dig du har det codec som din telefon optager i..

3gp er et hårdt komprimeret videoformat, og kunne ikke forestille mig andet end at den så nok også brugte ac3 til lyden..

http://codecpack.nl/klcodec272s.exe <-- i den pakke ligger AC3 lyd codekset, undgå at installere "Media player classic"

"og hvordan kan du hjælpe med og komprimere den, hvis jeg ikke selv kan?"

Jeg har noget andet software, og det er meget lettere at finde ud af hvordan man kan løse det hvis man har filen :)
Avatar billede beste Nybegynder
12. juli 2006 - 23:22 #12
Jeg har hentet det codecpakke, men jeg er noget usikker på hvad jeg skal gøre. Jeg er ikke så god til engelsk. Jeg har forsøgt og dobbelklikke på den og derefter trykke ok, men der er stadig ingen lyd på videoen.
Hvis du skal hjælpe med og komprimere videoen, hvordan skal vi så gøre det?