Avatar billede joch Nybegynder
30. juni 2006 - 15:03 Der er 3 kommentarer

kalde parent function fra firefox

I min side index.asp har jeg en iframe. Fra indholdet af min iframe vil jeg kalde en function på der ligger i index.asp.

Jeg bruger: parent.show('myScroll');

Det virker også i IE men ikke i firefox - hvordan får jeg det til det?
Avatar billede verakso Nybegynder
30. juni 2006 - 21:37 #1
I FF kan du se hvor fejlen faktisk opstår ved at vælge Funktion > JavaScript-konsol.

Mit umiddelbare gæt er fordi at du et sted i koden har en direkte refence, som virker fint i IE, men i FF skal objekte kaldes med eks getElementById('myScroll')
Avatar billede farving Nybegynder
30. juni 2006 - 21:39 #2
er du sikker på getElementById('') virker i JavaScript?, troede faktisk det var getElementByTag('') eller hvad den funktion hedder...

Dog skal det siges jeg ikke kender så meget til kodning med FF

´Mvh Carsten
Avatar billede verakso Nybegynder
30. juni 2006 - 21:54 #3
Det har faktisk også været vendt her på Eksperten et par gange, men her er en forklaring på hvorfor:

http://www.mozilla.org/docs/web-developer/faq.html#dom

Og så kunne man rante en del om IE dårlig standard ect ect..