Avatar billede krask Nybegynder
30. juni 2006 - 12:43 Der er 15 kommentarer

Set Language virker ikke

Er der nogen der kan svare på, hvorfor Word ikke skifter til English U.K, når jeg under Tools - Language - Set Language markerer English U.K og vælger Default - OK? Den bliver ved med at stå til Danish, selvom den kommer med en warning om at Normal.dot vil blive ændret til English U.K. Spelling!
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
30. juni 2006 - 20:06 #1
Kan det mon være fordi den engelske ordbog ikke er installeret? Prøv at tjek det ved at installere word igen og se efter om ordbogen er med.
Avatar billede gnowak Nybegynder
01. juli 2006 - 15:37 #2
Forsøg at åbne normal.dot og tilføj ændringen dér. Ved ikke hvorfor den bliver ved med at stå til danish..??!!??..
normal.dot ligger i stien: "C:\Documents and Settings\DINBRUGER\Application Data\Microsoft\Templates" Udskift DINBRUGER med din egen bruger.

--
Grzegorz Nowak, webdrive.dk admin
Avatar billede krask Nybegynder
03. juli 2006 - 09:40 #3
Desværre kan jeg ikke bruge nogen af svarerne, den engelske ordbog er installeret og jeg har forsøgt at ændre Language i Normal.dot.
Avatar billede gnowak Nybegynder
03. juli 2006 - 09:55 #4
Kan du eventuelt offentliggøre din normal.dot?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
03. juli 2006 - 09:57 #5
Hvis det er fordi du vil have dit tastatur til at virke som engelsk kan du ændre det ved at trykke på shift + alt.
Ligger der en midlertig ~normal.dot?
Hvis der gør så slet den. Se evt om winword kører i baggrunden i joblisten.
Avatar billede krask Nybegynder
03. juli 2006 - 10:41 #6
Der ligger kun een normal.dot og winword.exe kører som process. Det er ikke tataturet med default sproget i Spelling
Avatar billede krask Nybegynder
03. juli 2006 - 11:09 #7
Til gnowak: jeg vil ikke lægge koden herud, men hvis du sener din mailadr. til kirr@nne.dk kan jeg sende normal.dot til dig.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
03. juli 2006 - 11:30 #8
prøv at lukke winword.exe og derefter prøve at sætte language igen. Tror at winword gør at man ikke kan foretage ændringer i normal.dot
Avatar billede gnowak Nybegynder
03. juli 2006 - 11:37 #9
Jeg har ofte lavet ændringer i normal.dot, ved at åbne filen i word og ændre i indstillingerne og gemme filen igen. Har aldrig haft problemer med det. Tror måske det er et problem med flere normal.dot filer på computeren, hvorfor ændringen ikke bliver gemt i den rigtige normal.dot. En søgning efter normal.dot skal foretages for at bekræfte denne mulighed.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
03. juli 2006 - 11:55 #10
Så tror jeg heller ikke at du har haft winword kørende i baggrunden :)
Avatar billede gnowak Nybegynder
03. juli 2006 - 12:03 #11
Måske snakker vi forbi hinanden.. winword åbnes -> filer -> åben -> sti\normal.dot
Ændringer foretages, normal.dot gemmes
Procedure slut.
winword.exe har været åben som proces(i baggrunden) hele tiden.. eller hvad er din pointe?
Avatar billede krask Nybegynder
03. juli 2006 - 12:30 #12
Jeg er opmærksom på muligheden med flere Normal.dot, men har søgt og har også verificeret at det er den rigtigt Normal.dot, ved at skrive et enkelt ord i den.
Avatar billede krask Nybegynder
03. juli 2006 - 12:50 #13
Tak for hjælpen til alle, det ser ikke ud til at være Normal.dot, men noget i opsætningen på vores PC'er her i firmaet. Jeg vil ikke bruge mere tid på dette nu.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
02. august 2006 - 13:59 #14
Når du har lagt et svar hvorfor accepterer du det så ikke, så du kan få tråden afsluttet.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
26. august 2006 - 16:04 #15
krask, accepter nu det svar du har lagt så tråden kan blive lukket