Avatar billede kodak Mester
29. juni 2006 - 01:10 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

vurder side

Hej har midlertidigt lavet denne side og vil gerne høre jeres mening om den.

http://freewebs.com/diskoglobe/

Jeg vil her til gerne høre din/jeres mening om siden.

VH: kodak
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juni 2006 - 01:34 #1
Jeg er glad for at du kan stave til vurder :-)
Bortset fra det, ser linkene til venstre ikke nær så seje ud som dem foroven og der mangler rollover effects. Og så er der vist en religionskrig om Frames, selv iFrames ;-)
Ellers rammer du ganske godt din brugerskare.
Avatar billede inctor Nybegynder
29. juni 2006 - 01:38 #2
Flot farve valg, kan dog derimod bedst lide knapperne i venstre side end dem foroven .. En anden tekst type, RollOver effekt og nogen skarpe grønne farver og så er jeg tilfreds med det hele .. Ja og så det med Frames .. Doh, ikke så godt på denne side her .. det ville blive pænest hvis det blev lavet i hver sin side ..
Avatar billede radiohead Nybegynder
29. juni 2006 - 01:41 #3
Synes det ser fint ud.
Farverne passer sammen og strukturen er nem og ligetil at finde rundt i.

Jeg er dog sjældent begejstret for "bevel/emboss"-knapper - Dem du har øverst ("home, torsdag, fredag og lørdag").
Selve layoutet ville måske blive holdt mere 'rent', hvis de var i samme stil som knapperne til venstre i menuen, men det er bare min personlige mening.

Derudover skifter du pludselig skriftype til en serif-font på kalender-siden(times new roman i believe). Hold dig så vidt muligt til sans-serif fonte på skærmpræsentationer. Altså, de fonte uden 'fødder' såsom arial, verdana og tahoma.

Fint ellers!
Avatar billede kodak Mester
29. juni 2006 - 02:18 #4
jeg har hørt at det er fedt lavet men den er også kedelig.
Hvordan kan jeg gøre den mere intresant??

og så tænkte jeg på dette til venstre menu:
http://www.freewebs.com/diskoglobe/images/NavKnap.jpg
Avatar billede kodak Mester
29. juni 2006 - 02:20 #5
Jeg havde tænkt på et aktivt flash logo oppe i venstre hjørne.
vidde det være skidt?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
29. juni 2006 - 10:29 #6
Stavefejl på siden...  I den røde firkant, " Gegrænset"....
mon ikke du mener B-egrænset....

i øvrigt virker det som om siden kun er optimeret til IE, jeg kan ihvertfald ikke se de faner hvor der skulle stå tors, fre og lørdag...

Siden er ganske cool, men når plakaten ikke længere er der, så mangler den noget farve...
Avatar billede kodak Mester
29. juni 2006 - 13:17 #7
stavefejl ja det ved jeg men jeg har også hurtigt prøvet at smide siden sammen.

Den røde farve kommer væk (den til venstre)

Jeg skal ikke have farver der er mer dominerendene det går ikke sammen med det grå det er derfor det røde skal væk.

Jeg vil bare vide hvad jeg kan gøre for at gøre den mere livlig, aktiv & til at holdeud at være på.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
29. juni 2006 - 17:24 #8
../Billeder

Dette system skal skrottes... Det er ikke noget værd... Det er vel også bare en template...

Lav noget selv i stedet... På Dansk og så hvor billederne er større...
Det ligner en fejl i de nederste 30-40 pixels af shell-reklamen (den mørke del)...Enten fortsæt den på indexet eller fjern det...

Den virker som om den er meget lang tid om at lære siden...! Tror der er nogle "tunge" billeder... har ikke tjekket... Fin side... Kan ikke lide de øverste "taps" på siden... Og så virker de heller ikke hvis du ikke specialt rammer på teksten, selvom den bliver makeret som link via "hånden"... heller Ikke den "normale" srifttype på siden, den med shirifer...

Det var lidt fra mig... Håber ikke det var alt for voldsomt...

/Marcus
Avatar billede thomas_b Nybegynder
29. juni 2006 - 17:26 #9
Den nedereste bjælke af siden, helt nederst lav den samme farve som resten af siden...

Lav scroll="auto" i <body> i hovedframen...
Avatar billede kodak Mester
29. juni 2006 - 18:20 #10
Jeg kan sige at det er 100% hjemmelavet ikke vare et template jeg har hentet den nederste del er mørk fordi at baggrunden ikke har været stor nok så den harlagt sig under sig selv igen.
det røde under shell logoet bliver fjernet fordi det er for dominerendene.

Men tak for ordne men det har stadig ikke hjulpet mig så meget.
Avatar billede flashnoob Nybegynder
29. juni 2006 - 23:28 #11
kodak -> et tip... se din side i Firefox.
Avatar billede kodak Mester
30. juni 2006 - 04:48 #12
Jeg ved godt at den er elendig i Firefox
Det er heller ikke det jeg sætter som det første jeg tænler på.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
30. juni 2006 - 13:11 #13
Det var ikke det røde der skulle fjernes... men den mørke del ved siden af reklamen, nederest...

Men hvis ikke det hjalp dig... hvad søger du så svar eller feedback på ?
Avatar billede kodak Mester
03. juli 2006 - 19:54 #14
Hvordan den kan blive mere intresant at se på.
Avatar billede kodak Mester
22. juli 2006 - 05:10 #15
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. juli 2006 - 19:26 #16
En lille smutter som jeg glemte kodak (baggrund i FF)

Lige før afslutningen af hoveddiven skal der lige en
clear mere ind så sidste linje i markup'en ser sådan her ud:

<div style="clear:both;"></div></div><!-- --><script type="text/javascript" src="/i.js"></script></body></html>
Avatar billede masik7 Nybegynder
09. august 2006 - 11:14 #17
Den ser ikke godt ud i Firefox
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. august 2006 - 12:41 #18
Hmmm, rettelse tråd: http://www.eksperten.dk/spm/721583
http://www.eksperten.dk/spm/721583#rid6363391 <- Rettelsen mangler
- Men der skal måske også lige defineres en height på
top div'en (roder ikke med iframes normalt)...
Avatar billede kodak Mester
20. januar 2007 - 16:53 #19
SLUT