Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2006 - 00:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Site i CMS - hvad syns I?

Her er mit første site i cms med forum og filer - hvad syns I om det ?
http://www.værkstedshuset.dk/
Avatar billede AnyFellow Mester
29. juni 2006 - 08:42 #1
Lige umiddelbart:

Såfremt man bruger IE og ikke vil/kan installere en plugin, der tillader hjemmesidenavne med æøå, kan man ikke komme ind på hjemmesiden.

Når man går ind i forumet kommer der en vandret scrollbar, også selvom jeg kører i 1280 x 1024. Det er langt fra optimalt.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2006 - 08:48 #2
Nu er jeg ikke så meget til domæne navne med specialtegn, da man enten får en dk-hostmaster side op hvor man skal gå videre fra eller også skal have et plug-in installeret for at det virker.

Nåh men selve siden ser da meget fin ud.
Jeg synes det er lidt synd at siden bliver trukket ud til at fylde hele siden, det gør det nemlig sværere at styre opsætningen og tekstlinierne kan blive meget lange.

Du har meget godt fat i grundfarverne, de bliver holdt i samme nuancer og passer fint sammen, men klikker man ind på forummet, så er det blåt, kunne man ikke lave farverne om på dette så det passer bedre i designet?

Men jeg synes i bund og grund det er godt, når det nu også er dit første cms/forum osv site. Det loader hurtigt, grundfarverne har du fanget godt, det er overskueligt og nemt at navigerer rundt. Så hvis du finpudser lidt mere på det tror jeg sagtens det kan blive rigtig godt.

Men tag hvad du kan bruge af mine kommentarer, smag og behag er jo forskellig, så se hvad andre skriver og pluk lidt hist og her.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juni 2006 - 10:47 #3
Såfremt man bruger IE og ikke vil/kan installere en plugin, der tillader hjemmesidenavne med æøå, kan man ikke komme ind på hjemmesiden.

vil lige tilknytte en kommentar til det med man skal installere et plugin, det er nu ikke nødvendigt, på den DK-hostmaster side man får frem er der et link direkte til siden, hvor siden ses udmærket uden plugin.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2006 - 12:23 #4
Takr for kommentarer.
Navnet er valgt af foreningen og da den heddder værkstedshuset har vi valgt det , men I kan jo bare installere det plugin - er jo ikke anderledes edn opdatering ti lså meget andet. slut - værsgo http://idn.dready.org/download/idnoss-alpha3-setup.exe

Jo jeg ser på det med farver i forum. Pågældende thema er valgt fordi det er mest overskueligt i forhold til andre , men jeg ser på det - Det er noget med at jag skal bruge html koderne til bestemte farver - nogen der har et godt værktøj til det - der samtidig kan aflæse eksisterende farver?

Der kommer selvfølgelig også fotos på forsiden - det mangler
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2006 - 12:59 #5
Du kan altid hente en prøve version af Dreamweaver fra Macromedia.com
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2006 - 16:06 #6
Takker - har lagt lidt billeder på nu - lader spm ligge til debat et par dage
Avatar billede serverservice Praktikant
22. juli 2006 - 00:15 #7
Oki - så er siden ved at være køreklar - der er sket en masse siden sidst - godnat.