Avatar billede pewolle Nybegynder
28. juni 2006 - 20:56 Der er 1 kommentar

Thunderbird underskrift

Når man opretter en underskrift i Thunderbird som man f.eks. ønsker skal se sådan ud:

Venlig hilsen
Julie Nielsen

så laver den 2 -- et par linier før

--

Venlig hilsen
Julie Nielsen

Er der nogle der ved om man kan slå de to --'er fra et eller andet sted?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2006 - 21:47 #1
Jeg kan ikke svare dig på hvordan du gør men.

dash-dash-space, som bliver vist før signaturen er egentlig en standart.
Før i tiden, da harddisk plads var betydelig mindre end i dag, benyttede serverne --  til at adskille indholdet af en mail og signaturen, således man kunne "klipp" signaturen væk og spare plads.
Denne standart har man så siden holdt fast i.

jeg har ikke kunne finde en egentlig grund til standarten i en RFC, men ud fra RFC 2646 (http://www.faqs.org/rfcs/rfc2646.html), kan du læse lidt omkring det.

Konklusionen er at når alle mailklienter nu alligevel benytter disse, hvorfor så ikke bare lade dem være. Men nu er det selvfølgelig blot et andet perspektiv :-)