Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
27. juni 2006 - 16:40 Der er 9 kommentarer

Drev vil ikke køre/virke

Hej. Jeg har et drev, som ikke vil modtage noget. Det vil sige når jeg smider spil og cd´er ind i drevet, vil den ikke gå videre med det. Og når jeg går ind under denne computer, så sker der heller ikke noget. Den kan godt åbne D:, men viser ikke der er noget på det. Hvordan/hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen.
PS. Har haft alkohol 120 inde på min pc, men er fjernet igen.
27. juni 2006 - 16:54 #1
En hurtig tanke - set i anden tråd:
[Enhedshåndteringen][CD/DVD drev ] - fjern - genstart...
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
27. juni 2006 - 21:08 #2
Har prøvet at fjerne den inde under enhedshåndteringen, og genstartet. Men den vil nu stadig ikke tage og vise mit drev ordentligt, og vil heller ikke, afspille noget. Er der andre muligheder???
27. juni 2006 - 22:05 #3
HAR den virket ?

PS: Der er vist et eller andet issue mht "alkohol 120" efter en afinstall af samme... synes at have læst om det i en anden tråd ?

Hvordan har du fjernet "alkohol 120" ?
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
27. juni 2006 - 22:09 #4
Ja det virkede skam fint før.
Jeg fjernede alkohol 120 via kontrolpanel, fjern/tilføj programmer.

Men har prøvet mig lidt frem herinde, med lidt læsning omkring andre som har samme problem, eller næsten det samme problem. Og kan se at i ikke rigtigt kan hjælpe nogle med de problemer.... så jeg er sgu lidt skeptisk omkring det...
27. juni 2006 - 22:41 #5
Jeg kunne heller ikke liiiiiige finde det...

RegCleaner -> http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm ???
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
28. juni 2006 - 00:59 #6
Fandt ikke noget der heller ikke. Har prøvet at opdatere mine drivere på nettet, uden held.

Tror sgu jeg må aflevere den skodcomputer tlbage snart...
28. juni 2006 - 08:34 #7
... der ER et software problem ifm. "alkohol 120" rester... vil jeg mene...

Jeg har også prøvet at søge efter løsningen - foreløbig ikke noget brugbart...
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
28. juni 2006 - 20:23 #8
Det lyder nu som drevet prøver at gå i gang, og så ganske kort tid efter stopper. Dette sker en del gange, og så giver den fortabt.
28. juni 2006 - 22:35 #9
... hvis muligt - prøv med et helt andet CD/DVD-drev ... måske som lån...