Avatar billede dennish Nybegynder
26. juni 2006 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

connect via VPN til en server

Bær lige over med mig. Er ret ny inden for VPN. Ved godt at
VPN bruges som en forlængelse af lokalnettet via internettet.

Jeg har fået installeret en VPN klient på min Windows XP  maskine. Kan også connect til mit arbejde hjemmefra. F.eks kan jeg i min browser skrive wiki og så kommer jeg direkt på mit firmas interne wikipedia. So far so good. Men hvad nu hvis jeg skal have direkte adgang til en server i mit firma ? Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
26. juni 2006 - 16:22 #1
Som du selv nævner det.. Så er det en forlængelse af lokalnettet..

Nu siger du adgang til en server?

Tænker du sådan i filhåndterings øjemed, eller fjernstyring?

Filhåndtering så skriver du jo bar

start > kør > \\servernavn

Fjernstyring, så skal du finde RDP klienten som er under Kommunikation i tilbehør.
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
26. juni 2006 - 16:23 #2
Ellers må du lige formulere dig anderledes..
Avatar billede dennish Nybegynder
26. juni 2006 - 16:33 #3
Fjernstyring. Jepper. Jeg skriver da bare navnet på serveren i RDP og vupti så er jeg inde på serverens skrivebord :-)
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
26. juni 2006 - 16:53 #4
Nu er jeg godtnok stået af.

Nu har du selv skrevet hvad du skal ? :)
Avatar billede dennish Nybegynder
26. juni 2006 - 16:57 #5
:-) Jeg prøvede bare at skrive at jeg fik det til at virke efter at du gav mig hjælp. Smid lige et svar
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
26. juni 2006 - 20:25 #6
Sådan :)