Avatar billede Sweet1 Nybegynder
10. maj 2001 - 14:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Disabling af intern grafikkort på SuperMicro 370SWM MicroATX bundkort

Davs

Er der nogen der ved hvordan man disabler det interne grafik kort som sidder internt på dette motherboard ??? Grunden er at jeg har sat et PCI grafikkort i og ligenu slås de to grafikkort om at måtte levere grafik !!

/Sweet1
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2001 - 14:38 #1
Prøv at se på dit mobo, i nærheden af lyddelen skulle der gerne være en shunt du kan disable det interne lyddel med.
Ellers skal du ind i biod og finde noget der, hvad siger din manual?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2001 - 14:38 #2
En rettelse:

Ellers skal du ind i bios og finde noget der, hvad siger din manual?
Avatar billede makse Nybegynder
10. maj 2001 - 14:40 #3
Flyt Jumper (JP28) til position 2-3
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2001 - 14:46 #4
makse > Skulle du ikke ha\' skrevet det som svar ellers får du ikke point ;0(
Avatar billede makse Nybegynder
10. maj 2001 - 14:49 #5
Det tør jeg sgu ikke. Man bliver jo \"forfulgt\" når man svarer på alt over 60 point. :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2001 - 14:58 #6
Åh hva\', jeg har du sgu da fået mange over nakken, det kan godt nogle gange udvikle sig til øretævernes holdeplads, det kan jeg bare ikke tage mig af.

Hvis dit tip virker har du da fortjent dem.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
10. maj 2001 - 19:16 #7

Retaxes

Nu er det ikke lige lyden men grafikken ! *S*

Makse

Hvis det virker så skal du da have dine point !! *S*

Så er det bare hvor JP28 sidder *GGG* Well kigger lige på motherboardet *S*

/Sweet1
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2001 - 19:41 #8
sweet1> Det blev jeg klar over, derfor ikke flere forslag herfra desangående ;0)

Jeg synes stadig at makse skal ha sine point, hvis rådet virker.
Avatar billede makse Nybegynder
10. maj 2001 - 22:31 #9
Hvis det ikke er den jumper, så se efter et punkt i din bios der hedder Default Primary Video. Den skal sættes til External.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
13. maj 2001 - 13:51 #10
Makse

(JP28) Disabler mit interne lydkort, og jeg kan godt nok vælge i bios om hvorvidt den skal vælge det interne eller eksterne grafikkort, men ikke noget om hvilken jumper det er jeg skal flytte på !! Øv det er surt at de ikke laver en komplet oversigt over det !

/Sweet1
Avatar billede makse Nybegynder
13. maj 2001 - 13:57 #11
Virker det ikke hvis du vælger \'External\'?
Avatar billede danish Nybegynder
16. maj 2001 - 22:13 #12
Deaktiver driver i enhedshåndtering under egenskaber, boot til bios og disable video palette snoop.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
11. juni 2001 - 13:49 #13

Makse

Nu har jeg fået det til at virke, men inden det virkede da trode windows at jeg havde to skærme, hvorved at når jeg nu maksimerer enkelte vinduer, så forsvinder det ud til siden, hvor jeg ikke kan fange det med musen, ved du eller andre hvordan jeg kan få vinduet til at komme frem på skærmen istedet for at forsvinde ud til siden på den anden skærm som ikke er der mere ???

/Sweet1
Avatar billede makse Nybegynder
11. juni 2001 - 13:53 #14
Har du også to skærme i enhedshåndtering?
Hvis du har det, har du så prøvet at slette dem begge, og så genstarte.