Avatar billede jvesterj Nybegynder
25. juni 2006 - 13:47 Der er 9 kommentarer

sprog til onlinespil?

Hej

Jeg har meget erfaring med webprogrammering med scipts og CSS, ASP.NET, C# . Har lært lidt Java. Skal igang med et projekt, hvori der indgår spil af forskellige slags. Det er løbende og der kan komme alle mulige krav henad vejen. Spillene skal køre i en browser og må ikke være afhængige af én browsertype. De kan være simulationer som f.eks styring af biler el. maskiner og de kan være rent underholdende spil med objekter af mange forskellige slags og én til flere spillere. Jeg ville helst holde det i .NET, men er det overhovedet muligt? Har kontakt til dygtige Flash-folk, hvis det er den bedste løsning. Har brug for input fra folk med praktisk erfaring med spilprogrammering, så jeg får en idé om mulighederne.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juni 2006 - 01:56 #1
Umiddelbart synes jeg at Java applet eller Flash lyder som det der bedst
matcher dine behov.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
26. juni 2006 - 07:54 #2
Jeg har fået samme svar andre steder, så jeg ser lige på det.
Kan du udfra beskrivelsen ovenover hjælpe med et par links til det?
Google giver tonsvis af hits, men det er mest almindelige spil.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2006 - 02:42 #3
Jeg kan heller ikke finde nogen gode links.
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
27. juni 2006 - 02:49 #4
"Spillene skal køre i en browser og må ikke være afhængige af én browsertype."

Rettelse arne_v, Flash/Java er det ENESTE der matcher dette ;)
Avatar billede jvesterj Nybegynder
27. juni 2006 - 08:46 #5
har en samarbejdspartner, som er meget dygtig til Flash og han er nu med på projektet. Det var svaret fra arne_v her + hvad jeg har samlet op andre steder, der har hjulpet, så arne_v: hvis du vil lægge et svar, får du points.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2006 - 13:14 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2006 - 13:15 #7
Java og Flash er ihvertfald de eneste udbredte løsninger
Avatar billede jvesterj Nybegynder
27. juni 2006 - 13:25 #8
ok. tak. vi er igang nu.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2006 - 04:36 #9
så mangler du bare at acceptere svaret