Avatar billede brownghost Nybegynder
25. juni 2006 - 00:44 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Leder efter ny partner Hosting, ASP og MS SQL

Hejsa er der nogle her inde der kan anbefale en god hosting partner.
Dansk, ASP og MS SQL er krav!

Da min nuværende partner der hoster alle mine kunders sider ikke længere lever op til mine eller nogens forventninger.

De bliver bare værre og værre, deres service bliver dårligere og dårligere.
Ting som, ny oprettelse af hosting tager over 7 dage, ofte 10 til 14 dage.
Servere køre langsomt.
Mail ustabil.
Support svar tider, kan tage op til 14 dage, eller aldrig svar.
Når man gør opmærksom på et problem, så bliver det enten ikke lavet, ellers tager de det ikke alvorlig. For de ved jo bedst. Griner..

Under Muhammed krisen hvor mange side blev hacket, blev deres firma hacket, og det gik ud over mine kunder, hvor en af mine kunder mistede data mange måneder tilbage, da de ikke havde styr på deres backups. Det kan man bare ikke tilbyde..

Nej jeg har sku fået nok.
Har nu brugt dem gennem 4 år, og i starten var servicen bare i top, havde et godt samarbejde med dem. Men nu stopper festen.

Så derfor leder jeg efter en god partner, hvor mit firma kan lave lidt mønt på at bruge deres services til vores kunder.

Det vil sige de hoster og tager sig af alt, regninger osv. Og vi får så en lille procent del af ders indtægt.
På alle kunder vi tilføre deres virksomhed.

Pt. har vi ca. 15 til 30 faste kunder, og vil gerne flytte dem over til en ny partner efter en test periode.
Hvis det kan lade sig gøre og kunderne vil være med til at flytte, der er jo også meget besvær med det osv.

Nå men nok om alt dette.
Kom med nogle gode links, til hosting/webhotel firmaer i kender og VED er gode.

Tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
25. juni 2006 - 02:20 #1
Hey - jeg bruger azero.dk..

DE har parner løsningenger, hvor du får et giant hotel, og selv kan oprette nye kunder - kender ikke til dit budget..

Men noget andet er - jeg leder også selv efter et en god udbyder - hvis du er interesseret kan vi dele om en hosted server... nok va 1000 kr for en server - som vi selv levere...

En hosted server - er en pc vi sender til en en udbyder - vi kan så selv smide de hdd i vi ønsker, og lave en helvedes masse site

Jeg har ofte 10-20 site...

Giv lidt hvis du erintereseeret .. jokkeATmaritek.dk (msn)
Avatar billede exception Nybegynder
25. juni 2006 - 10:12 #2
Jeg kan anbefale Conviator ApS (http://www.conviator.com/) som jeg selv bruger til mailhotel, hosting af min egen server og senest har jeg også lejet en server af dem. Hostingcenteret er Interxion CPH data center (http://www.interxion.dk/) og serverne er koblet på Webpartner-linier - nu Ventelo Webpartner (http://www.ventelo.dk/). Interxion har vagt på 24x7, så der er hurtig responstid ved evt. problemer med egen server. De har selvfølgelig også et partnernetværk så du kan tjene på at referere dine kunder til dem.
Avatar billede felix- Nybegynder
25. juni 2006 - 13:20 #3
Som jokke skriver var egen server måske en løsning - såfremt du har kendskab til opsætning og vedligeholdelse eller mod på at få det. I kan leje servere her hjemme med win2003 standard edition og MSSQL fra omkring en 600 kr. + moms i måneden.

Hvis det bare skal være nemmest muligt er det nok bedst at fortsætte med tanken om en partneraftale med en etableret udbyder. En relevant ting er dog hvilken prisklasse du ønsker hotellerne i?
Avatar billede jvesterj Nybegynder
25. juni 2006 - 14:32 #4
www.dir.dk - er i top
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
25. juni 2006 - 22:39 #5
Hvem har du nu, hvis du vil sige det??

Hvad har du brug for ???
Avatar billede agermose Nybegynder
26. juni 2006 - 10:05 #6
felix:

Man kan nok ikke lovligt udleje en server+win+mssql for 600 om måneden :-) Og man kan nok heller ikke spille uvidende om licensregler og bruge sådan et lejemål til hosting formål. Der ud over mangler der mail adgang m.m. backup f.eks.

Set i forhold til at man for 600,- om månenden for adgang til ca. 30 webhoteller til videresalg hos flere etablerede hostingpartnere, med mssql, mysql, php, mail, virus/spam, asp.net 1/2 osv., osv.
Avatar billede brownghost Nybegynder
26. juni 2006 - 15:52 #7
Har min egen server den bruger jeg til mine egne ting, egne sider.
Men alle mine kunder vil jeg gerne have hostet, så jeg slipper for at skulle tage mig af regninger, backops osv.

Pt køre kunderne på en hosting der hedder:

200 MB. Plads, ASP og MS SQL adgang., ASPUPLOAD og ASPIMAGE
Pop3 kontoer Ubegrænset  500 MB. plads
Oprettelse 0,-
Pris pr måned 99,-

Det er noget i den still jeg søger.
Ønsker ikke min egen server til mine kunder.
Ønsker bare en % del af alt hvad mine kunde bliver faktureret hvert ½ eller hele år.
Avatar billede brownghost Nybegynder
26. juni 2006 - 15:56 #8
hartnet.dk: ønsker pt ikke at sige hvem det er jeg bruger pt.
Da det vil gøre vores forhold endnu værre end det er nu.
Skal først have en ny prater, flytte alle mine kunder.
Herefter vil jeg med glæde lave en post der advare andre mod at bruge dem.
Ønsker ingen andre hårdt arbejderne udviklere skal igennem samme omgang som mig.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
26. juni 2006 - 16:24 #9
Jeg finder lige ud af noget, og svarer hurtigs muligt... Har gode kontaker...
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
26. juni 2006 - 16:37 #10
Hvilke løsninger kører de forskellige sites ???
Skriv evt til mail@hartnet.dk
Avatar billede it-dk Nybegynder
26. juni 2006 - 22:11 #11
Jeg bruger selv bl.a. www.unitspeed.dk til nogle af mine domæner når jeg ønsker det skal være professionelt. Dog bruger jeg andre men jeg ville anbefale disse da jeg er yderst tilfreds med deres service etc og hurtige. Jeg ved ikke hvordan de evt gør hvis du "gerne vil sælge for dem". Men det kan sikker godt lade sig gøre. Prøv evt at skrive til dem.
Avatar billede felix- Nybegynder
26. juni 2006 - 23:06 #12
agermose:

Det har du helt ret i, i farten kom jeg til at kigge på prisen for en SAL og ikke en processorlicens - det er jo ikke alt for hensigtsmæssigt :). Det vil dog stadig kunne gøres på den billige side af en tusse hvis man kan nøjes med workgroup udgaven af MSSQL. Hvad angår mail findes der open source produkter til Windows der er brugbare.

Jeg forstår dog godt ønsket om at samarbejde med en etableret udbyder i stedet.
Avatar billede brownghost Nybegynder
27. juni 2006 - 08:57 #13
jokkejensen: Azero.dk har jeg kigget på, ALT for mange poster på nettet om dem og deres dårlige service og problemer...! kan ikke bruges
Avatar billede brownghost Nybegynder
27. juni 2006 - 08:58 #14
exception: conviator.com, der er ingen priser på deres side?
Avatar billede brownghost Nybegynder
27. juni 2006 - 09:00 #15
jvesterj: dir.dk er for dyre, alt for dyre ville jo koste 400 pr måned for en hosting, asp ms sql
Avatar billede jvesterj Nybegynder
27. juni 2006 - 09:10 #16
tja. for dyrt til det du vil have, men kvalitet og pris følges jo som regel, og jeg er meget tilfreds. De er et af de bedste hostingfirmaer i landet. Jeg har en server selv  hos dem, men har også kunder, som har hotel direkte hos dem. Det er firmaer, hvis websites er meget vigtige for deres forretning. De vil have den bedste kvalitet, og så er 400,- pr. md jo peanuts. Men hvis ikke det er dit behov, så skal du selvfølgelig vælge noget andet. Der kan de andre nok bedre hjælpe dig.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
27. juni 2006 - 09:21 #17
jeg vil godt lige supplere. Jeg lever af at udvikle, og jeg har selv prøvet min del med webhoteller, hvor de f.eks lige pludselig laver ændringer uden at informere, har elendig support, viser sig at være amatører på nogen områder osv. Jeg gad simpelthen ikke bruge mere af hverken min el. mine kunders tid på det, for det koster altså på mange måder. Derfor gik jeg helt bevidst efter en meget profesionel samarbejdspartner, da jeg startede som selvstændig, og det fandt jeg hos dir. De problemer der har været, har jeg selv sørget for. Og deres supportere er professionelle og meget hjælpsomme. Det er en stor lettelse. Mere kan jeg ikke sige.
Avatar billede brownghost Nybegynder
27. juni 2006 - 10:22 #18
jvesterj: klart jeg høre dig jvesterj, og mig selv mit firma, mine sider bruger jeg totalt proff hosting, nemlig min egen super server og hosting hos " Munk Hosting A/S - Danmarks sikreste, I et boksanlæg på 1300m2, som tidligere husede Danmarks Nationalbanks guldreserver, passer vi på dine data, som var de det pureste guld."

Men mine kunder vil jeg ikke have på min egen server.
og normale kunder betaler ikke 400 pr måned for en hosting, mange er for første gang på nettet, med hjemmeside, online shop osv. og de skal lige prøve det hele af.

Kan vi ikke tilbyde dem hosting til mellemklasse penge, syntes de det er for dyrt for de ser jo hele tiden reklamer med hosting for 0 og nix penge..

Så 99 Dkk for hosting passer fint, er ikke i bunden er ikke i toppen.

Men alle der levere en service skal sku levere service, hvis man skriver at der er backop så skal der være backop, skriver man siderne er online 98% så skal de være online 98% af tiden osv..

Det jeg mener er man skal som firma holde hvad man lover, uanset prisen!
Mig og mit firma, jeg vil heller give en udvikling gratis ud til en kunde end have at kunden er utilfreds, forstår du. 100% tilfredse kunder.
100% tilfreds eller det koster dem ikke en øre, er vores motto, og budte være alles motto.

Nå nok om det...

Kom så gutter links til flere webhoteller der kan bruges.. ;)
Avatar billede jvesterj Nybegynder
27. juni 2006 - 15:38 #19
prøv at tale med dem her: http://www.wannafind.dk/. Jeg talte med dem, inden jeg gik selvstændig og fik et ret godt indtryk af dem. De ligger noget tættere på de priser, du beskriver, og jeg har kun hørt godt om dem.
Avatar billede brownghost Nybegynder
27. juni 2006 - 15:55 #20
jvesterj: jeps samme her snakkede med dem... men med :)
Kontaktede dem der hoster min server. Munk Hosting www.driftscenter.dk, som ligger her i Odense hvor jeg bor, kun 1 km fra mig :)
og de har nu give mig et skide godt tilbud, self fordi jeg er kunde der har har servers der osv. men alt i alt, er det bare så godt. Kan kun tale godt om dem.
Siden jeg flyttede min server til Odense fra broadcom.dk (de skodder max) har alt bare kørt 100% ikke en eneste ting har der være galt, og service ikke i top, men i særklasse.

Så jeg er igen en lykkelig udvikler, og kan kun anbefale andre at kigge nærmere på: Munk Hosting www.driftscenter.dk hvis man skal have proff hosting af server eller webhoteller.

Tak til alle her inde for jeres bidrag.
Så snart jeg har rykket mine kunder, osv poster hvem min gamle partner var, så i ved hvem i skal holde nallerne langt fra.
Avatar billede exception Nybegynder
27. juni 2006 - 17:08 #21
brownghost: hvis det er priserne på webhoteller som du leder efter, så er de her: http://www.conviator.com/Default.aspx?tabid=99 , men jeg kan da kun anbefale at få et samlet tilbud fra dem. Man kan jo som regel få det billigere end der står på websitet ;-)
Avatar billede brownghost Nybegynder
21. april 2007 - 12:20 #22
lukker af
Avatar billede it-dk Nybegynder
21. april 2007 - 12:46 #23
Fandt du en løsning?
Avatar billede brownghost Nybegynder
21. april 2007 - 15:18 #24
ja det kan du se oven over jo :)
Munk Hosting www.driftscenter.dk
Avatar billede it-dk Nybegynder
21. april 2007 - 16:13 #25
Uuupps det er også rigtigt.