Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
24. juni 2006 - 23:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

M$ Office til Mac

jeg har en intel-mac hvor jeg gerne vil have office xp i dansk version på.

-nogle der ved hvor man kan få det?

-hvis der ikke lige er en dansk version, kan man så bruge windows versionen; nu hvor de bruger samme type processor...?
Avatar billede bertelbrander Novice
24. juni 2006 - 23:43 #1
Hvorfor ikke bruge OpenOffice?
Det er stort set lige så godt, er gratis og virker også på MAC:
http://da.openoffice.org/
Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
25. juni 2006 - 00:12 #2
jeg ved det godt... men mac'en er ikke til mig selv, det er en jeg kender... og hun vil gerne have office på den
Avatar billede egonspock Seniormester
25. juni 2006 - 00:35 #3
Du kan uden videre bruge den officielle Mac-office-udgave: http://www.microsoft.com/mac/products/office2004/office2004.aspx?pid=office2004
Den er der sågar nogle, der finder bedre end Windows-udgaven:
http://macmikenews.com/apple/top-ten-reasons-im-glad-i-am-a-mac-switcher

Microsoft Office 2004 er og bliver et Mac-program, som Word 1.0 også var i 1984. Du kan få det hos Officeline.dk eller Fona eller Computerstore eller Caslon eller hvor du nu købte din Mac. Der er store uddannelsesrabatter, og det koster vist lidt mindre, end hvis du skal købe den samme pakke til Windows. (og så slipper du sågar for Access...)

Hvis du absolut vil afvikle et Windows-program på din fine Mac, altså programmer ligesom alle de virus og spyware der findes til windows, skal du først installere Windows, som f. eks. vha. Parallels, som et virtuelt operativsystem, der både fylder din harddisk og din RAM. Se http://parallels.com/ Det kan godt ske at det er billigere i første omgang, men det vil gøre din kvindes dagligdag til et windows-liv, og det vil du nok gerne undgå...

Bemærk at grunden til at der ikke er nogen Windows-virus eller spyware på hendes Intel-Mac og nok heller ikke vil få det, er at det slet ikke afvikler programmer på samme måde som man gør i windows og derfor heller ikke har den slags problemer, du måske kender fra windows-verdenen.
Avatar billede niko_nielsen Nybegynder
25. juni 2006 - 01:04 #4
tak det hjalp :-)