Avatar billede bentblod Nybegynder
24. juni 2006 - 19:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kommatal til heltal

Hej, vil bare lige spørger hvordan jeg konvertere et kommatal til et heltal.

Skal nemlig bruge det i en function hvor der bliver divideret med nogle heltal, som nogengange giver kommatal. Mine functioner går helt kolde når de får et kommatal så er vigtigt at det forbliver et heltal, nogen der har et forslag til dette problem?
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2006 - 19:08 #1
round()
Avatar billede bentblod Nybegynder
24. juni 2006 - 19:20 #2
Tak var vist bare den function jeg manglede ^^ skriv som svar
Avatar billede iss Novice
24. juni 2006 - 19:22 #3
Ja, eller ceil() eller floor(), hvad der nu passer en bedst. F.eks hvis det giver 0.4 og det ser bedre ud med 1 end 0, så er det ceil() og hvis det er 0,6 og det ser bedre ud med 0 end med 1 så er det floor()...
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2006 - 20:11 #4
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. juni 2006 - 14:43 #5
Takker for point.