Avatar billede levithan Nybegynder
24. juni 2006 - 14:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IRQ problem

hej

Jeg har et epox EP-8KTA3+ Pro bundrkort manual findes her
http://www.epox.nl/downloads/files/manual/mu-8kta3pro&+11.pdf

jeg har aktiveret onboard raid og disablet begge com porte lydkort og usb enheder i bios for at frigive irq´s.

Der er 6 pci slots på bundkortet som alle er ibrug
pci 1 SATA raid
pci 2 lydkort
pci 3 scsi kort
pci 4 netkort
pci 5 promise raid
pci 6 usb 2.0

Jeg oplever 2 ting med systemet.
1. enten finder bundkortet ikke promise controlleren under opstart
2. hvis jeg bytter lidt om på nogle kort finder den begge kort men lige før boot menuen kommer så hænger systemet blot.

irq beskrives således af bundkortet under opstart

ide controller  14
mass storage device 10
multimedia device 5
input device NA
mass storage controller 11
network controller 3
integraded I/O controller 11
Serial bus controller 3
Serial bus controller 10
Serial bus controller 5
mass storage controller 5
Display controller 3
ACPI controller 4

jeg oplever at hvis jeg tager harddiskene af sata controlleren så finder systemet alle mine kort men så kan jeg desværre ikke bruge de diske som jeg har købt til sata controlleren :-( og hvis jeg skal have sata kortet og promise raid kortet til at køre sammen på samme tid så skal jeg disable onboard raid funktionen men denne bruger jeg til mirror funktion af styresystem disken.

mit spørgsmål er så hvordan sætter jeg bios således at jeg kan bruge alle mine kort samt onboard raid funktionen uden problemer.

Er det muligt at fortælle bios at pci slot 5 skal bruge irq 4 eller hvilken en der lige er ledigt? kan der overhoved gøres noget.

jeg syntes jeg har prøvet alt uden held.
Avatar billede levithan Nybegynder
24. juni 2006 - 14:36 #1
tilføjelse

hvis jeg tager promise kortet ud af pcen ser listen således ud

ide controller  14
multimedia device 10
input media 10
mass storage device 11
network controller 5
mass storage controller 11
Serial bus controller 5
Serial bus controller 3
Serial bus controller 10
mass storage controller 10
Display controller 3
ACPI controller 4
Avatar billede levithan Nybegynder
27. juli 2006 - 12:24 #2
luk