Avatar billede peterben Nybegynder
24. juni 2006 - 08:45 Der er 9 kommentarer

Outlook kan ikke sende/modtage mails

Pludselig nægter outlook at sende mails fra outbox og at hente mails. I stedet sender den tilsyneladende et antal mails jeg ikke ved hvad er, som det tager mange minútter at afslutte. F. eks. 9 mails. Hvis jeg tester opsætning af mail i outlook viser testen at alt er sat rigtigt op. Hvis jeg sætter samme mailkonto op i outlook express virker den. Jeg har XP Pro og office
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juni 2006 - 08:53 #1
Kune tyde på virus.
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juni 2006 - 08:53 #2
Kune=kunne
Avatar billede ierikk Nybegynder
24. juni 2006 - 09:42 #3
www.arlet.dk
besøg hans side og kør de forskelligerer anti programmer
i denne uge har jeg rep. en computer ved hjælp af denne side
Avatar billede peterben Nybegynder
24. juni 2006 - 09:43 #4
Hver gang jeg har genstartet outlook er det antal usynlige/ukendte mails der blev sendt reduceret med 1 mail så efter 9 genstarter blokeres outlook ikke længere af disse "forsendelser" og virker nu igen normalt.
Avatar billede peterben Nybegynder
24. juni 2006 - 09:45 #5
Jeg har også en mistanke om at det var en virus. Norton fandt 2 umiddelbart før problemet opstod men tilintetgjorde dem. En fuld virusscan af alle filer på alle drev fandt ingen.
Avatar billede ierikk Nybegynder
24. juni 2006 - 09:52 #6
den comp. jeg rep. i denne uge, havde et dyrt antivirus program, det kunne ikke fjerne skittet, men ved hjælp af programmer fra arlet, fik jeg det bragt iorden
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. juni 2006 - 10:03 #7
Hmm, jeg har også prøvet at få besked på at F-Scure har fundet en virus og slettet den, men de næste dage er maskinen meget mærkelig at arbejde med, så langt at man bliver drevet til at lave en Highjackthis eller ligefrem køre en Repair af XP.
Kan det alligevel have ødelagt noget.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. juni 2006 - 21:23 #8
Jeg har et forslag om at gå en anden vej: brug "scanpst.exe" til at teste din outlook base igenem for fejl - kunne tyde på at det er der det ligger!
Avatar billede peterben Nybegynder
25. juni 2006 - 08:24 #9
Jeg har en mistanke om at outlook send/receive er blevet blokeret af at sende 1000 automatiske read receipts i forbindelse med at outlook pludselig genhentede 5000 e-mails der lå på serveren. Jeg har nu slået automatisk afsendelse af read receipts fra og sat serveren til at slette mails, der er mere end 30 dage gammel. men jeg vil prøve scanpst.exe