Avatar billede Morten Novice
24. juni 2006 - 08:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

forslag til processer i år 2006 til gaming

Hej alle jeg har en AMD Sempron [tm] 2600+ 1,83 GHz og vil gerne have en ny jeg har ca. 700-1000 kr at gøre godt med. men mine ram er 333MGz skal jeg så også havde en processer med 333MGz? eller er det bare bundkortet der skal det? (Windows Xp Home)

På forhånd tak;)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. juni 2006 - 11:52 #1
jeg håber at du forstår, at du ikke kommer langt med  700-1000 kr. hvis du skal ha en gaming CPU, men måske er dine krav ikke så høje ?
Men du er meget heldig, at du køber CPU på nuværende tidspunkt, da AMD's cpu'er lige er faldet en del.
Se fx denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91009
- den er rimelig kraftig, især til pengene, og prøv at se prisnedsættelsen!
Se fra uge 23 - 24, et fald på ca. 500 kr!

Det med ram og CPU hastighed har ikke nogen betydning, men dit bunkort skal understøtte CPU'en via Socket.
Hvilken socket har du nu ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. juni 2006 - 11:55 #2
Hvis du ikke ved hvilken socket dit bundkort har, kan du downloade dette program til at se det:
http://www.soft-ware.net/system/steuerung/benchmark/p04240.asp
(tryk nede i højre hjørne)
Avatar billede Morten Novice
25. juni 2006 - 14:20 #3
jeg tror jeg har har socket A kan det passe?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. juni 2006 - 15:37 #4
jaeh det kan det godt, især hvis det står i programmet jeg linker til!
Hvis du ikke har lyst til at skifte bundkort (og dermed måske også ram)
er der stadig lidt muligheder af forskellige cpu'er.
Helt klaftige bliver de dog ikke, da socket A er ved at være forældet, så der bliver ikke lavet nye/kraftige cpu'er til Socket A længere.
her er dem du kan vælge imellem til socket A (når max budget er 1000 kr)
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=35&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=6&Rating=0&Max=1000&Soegeord=&Equal31280=178700&Direction11=2&Sorted11=&Equal7=&Direction969=2&Sorted969=&Direction162=2&Sorted162=&Submit.x=22&Submit.y=8

som du kan se, er de hverken specielt nyere eller kraftigere end din nuværrende, så en opgradering ville næsten være penge ud af vinduet!
Avatar billede daffy60 Nybegynder
25. juni 2006 - 17:41 #5
Du skal Ihvert tilfælde ikke have en ADM For de bliver Pisse hurtigt varme,, men til gengæld gør intel pentium 4 Prossere ikke det,,, Så hvis jeg var dig ville jeg vælge en intel pentium
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. juni 2006 - 21:08 #6
???
Det holder ikke helt det der daffy60!
Måske bliver AMD varmere end Intel cpu'er, men det er ikke noget stort problem, så længe du har en nogenlunde fornuftig køler!
En Amd 64-bit cpu, er også mange gange hurtigere end en Pentium 4 i samme prisklasse!
Avatar billede Morten Novice
26. juni 2006 - 09:46 #7
satans det er socket A hmm jeg ser lige på dem og tak igen. vi kan også sige mit budget er fra 1000-1500 kr er det ok?? eller hvad? :P
Avatar billede Morten Novice
26. juni 2006 - 09:50 #8
kan den er bruges den er ikke dyr men rimelig ikke??
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37222

men det de 400 MHz har det noget med mine ram og bundkort der er 333 MHz?
Avatar billede Morten Novice
26. juni 2006 - 09:55 #9
usp hvad er bedst : talet+ (2600+) eller antal GHz(2.2 GHz) hvad skal jeg se efter og hvad mærke var så bedst??
Athlon?
Sempron?
Intel?
Duron?
Avatar billede daffy60 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:32 #10
Intel
Avatar billede daffy60 Nybegynder
26. juni 2006 - 11:34 #11
Men det er bare det Tror ikke du for En intel for Den pris klasse du har lagt men hvis du er heldig kan det godt være :)
Avatar billede Morten Novice
26. juni 2006 - 13:12 #12
hvor meget skal jeg gi for at få en min. 3200+ 2.2 GHz helst højere med socket A
Avatar billede beorn Nybegynder
26. juni 2006 - 13:20 #13
Hvis jeg var dig ville jeg vente til udgangen af juli, Intel kommer med en ny CPU i slutningen af juli og på det tidspunkt vil AMD formodentlig sætte priserne ned igen for at være konkurrence dygtige på markedet.

som det ser ud lige nu er det AMD's topprocessorer som er de bedste på markedet og de dominere så vidt jeg husker også mht ydelse/pris i de lavere segmenter. Dette ændre sig dog nok når den nye generation kommer på markedet.

du kan godt få en lidt hurtigere processor, men jeg ville anbefale dig at spare dine penge sammen og købe nyt bundkort og processor om et par måneder i stedet. Så vil du nok opleve en større forøgelse i ydelsen.