Avatar billede tzag_dk Nybegynder
23. juni 2006 - 11:49 Der er 6 kommentarer

GPO virker ikke

Hej

Jeg kan ikke få gpo til at virke på mine win xp klienter.
Har prøvet gpupdate /force, men det syntes ikke at virke.

Hilsen Rene
Avatar billede kim Nybegynder
23. juni 2006 - 17:21 #1
hvor har du lagt din gp i AD og hvad skal den ???
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2006 - 01:19 #2
Bruger du Group Policy Managment ( http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a6d4c24-8cbd-4b35-9272-dd3cbfc81887&DisplayLang=en ) ? Et kanon værktøj hvor du også kan lave forsøg på om GPO vil slå igennem i forskellige scenarier.
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
26. juni 2006 - 11:34 #3
Ja, den har jeg hentet. Hvordan kan man se om den slår i gennem på klienten?
Avatar billede leif Seniormester
26. juni 2006 - 12:16 #4
Under Modeling kan du "fake" et login på en maskine og se om du får de settings du regner med. Du kan ikke se om klienten rent faktisk tager dem, men du vil kunne se om det er din GPO opsætning eller klient fejl.
Avatar billede venturer Nybegynder
26. juni 2006 - 14:19 #5
Group Policy Modeling kan kun bruges til at simulere effekten af forskellige indstillinger. Det der skal bruges her er noget fejlfinding til hvorfor det ikke virker.

Modeling kan dog være et godt sted at starte for at få overblikket over hvordan det burde virke.
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
30. marts 2007 - 09:24 #6
LUKKER
Har desværre ikke været her i et stykke tid
Hvis I vil have point, så sig lige til :)