Avatar billede javanic Nybegynder
21. juni 2006 - 16:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

datalist i datalist (nested)

Er der en der kan give mig et lille eksempel på, hvordan man laver dette ?

Jeg skal have lavet en hierakisk visning, hvor jeg er gerne vil lave en dataliste i dataliste (eller repeater). Dvs. den ydre liste skal løbe igennem alle "parents", og for hver parent skal der vises dennes "child" items, som så er bundet i en ny dataliste... et eller andet i den stil, tror jeg da.
Avatar billede javanic Nybegynder
21. juni 2006 - 16:42 #1
og kan de gøres med generic collections, eller er jeg nødt til at smide mine data over i datatables, i et dataset -  og så tilføje en relation imellem dem?
Avatar billede javanic Nybegynder
21. juni 2006 - 20:13 #2
har lavet en relation, og det ser ud til at spille fint.

Til andre der fifler med noget lignende kan i tage en kigger på nedenstående link som lidt inspiration - har selv ændret en smule pga. performance:

http://www.c-sharpcorner.com/Code/2002/Aug/MasterDetailedDisplay.asp