Avatar billede fcjohn Nybegynder
21. juni 2006 - 10:31 Der er 2 kommentarer

Fra excel til outlook

Hejsa

På mit arbejde får vi vores tjenestelister i et regneark, hvor vores ture er beskrevet ved en kode bestående af to karakterer. Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille program eller en funktion der konverterer disse talkoder til aftaler i outlook.
I hvilket format skal disse skrives og altenativt hvor kan jeg læse en masse om dette? Jeg ved at filformat er *.vcs, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg putter noget ind i dette...
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. juni 2006 - 10:45 #1
Hej

Det nemmeste er at benytte VBA til at skrive aftalerne ind direkte i Outlook fra Excel. Det vil nok være for omfattende at lave det herinde, men du er velkommen til at spørge efter konkret hjælp. Eller kontakte mig på ck@officekonsulenterne.dk du skal søge på google efter Excel VBA, Outlook VBA, appointment VBA osv.

/Christian
Avatar billede fcjohn Nybegynder
21. juni 2006 - 11:32 #2
Jeg tror godt jeg kan kode det selv, men mangler lidt de mere overordnede linier. Mit første problem er at jeg ikke har adgang til at skrive i regnearket når det bliver oprettet, men først når det åbner. Her vil jeg så gerne have en knap lagt ind, kan jeg lave en generel makro for excel, der eksekveres når jeg åbner en fil med et bestemt navn?
Efterfølgende vil jeg gerne have at når en linie i regnearket er markeret og man trykker på nævnte knap, fanger funktionen talkoderne og smider dem i outlook, ikke videre kompliseret, jeg kan bare ikke lige gennemskue det helt. Haqr kodet en del til access, så der burde ikke være lang vej, men altså hvordan laver jeg en generel test i excel og hvordan fanger jeg talkoderne?
Og ikke mindst, hvordan skal formatet se ud i den løkke jeg formoder jeg skal lave for en måneds vagter?